Test určený pre žiakov základných škôl k 1. júnu vyplnilo 4 432 respondentov. Z priebežných štatistík vyplýva, že priemerná úspešnosť dosahuje 66 percent, oproti minulému roku sa zvýšila. Nárast podľa autorov testu súvisí s uzatvorením škôl a neobmedzeným časovým limitom na vyplnenie testu. „Deti totiž nie sú limitované 45-minútovou dĺžkou vyučovacej hodiny, úlohám sa venujú detailnejšie a majú viac času na dopracovanie sa k správnej odpovedi,“ vysvetľujú autori. Podotkli, že úspešnosť v niektorých kategóriách vzrástla aj o 20 percent. Najslabšie výsledky sú zatiaľ v kategórii Kancelárske nástroje. Nárast zlepšenia v tejto kategórii je mierny. Autori poznamenali, že táto oblasť stále patrí medzi najslabšie články digitálnych zručností.
Do testu sa zapojilo aj 8 357 študentov stredných a vysokých škôl. Úspešnosť zatiaľ priemerne dosahuje 63 percent a oproti minulému roku sa zvýšila. Ako autori poznamenávajú, aj tu sa prejavil dlhší čas strávený nad odpoveďami. Podľa krajov bol najväčší nárast úspešnosti zaznamenaný v Nitrianskom a Prešovskom kraji.
Stredoškoláci a vysokoškoláci boli v kategórii Internet oproti minulému roku úspešnejší o 19 percentuálnych bodov. Najväčší nárast však autori zaznamenali pri kategórii Kancelárske nástroje. Autori poznamenali, že zvýšená potreba komunikácie na diaľku a používanie vzdialeného pripojenia sa prejavila aj vo vyššej úspešnosti v kategórii Kolaboratívne nástroje a sociálne siete.
„Vidíme, že ak sme pripravení na digitalizáciu, tak výzvy či už je to koronakríza, alebo iné, sa zvládajú ľahšie. Treba naučiť deti zmysluplne pracovať s počítačom, ukázať, že internet nie sú iba počítačové hry a mobilné aplikácie,“ uviedla pri príležitosti zverejnenia priebežných výsledkov podpredsedníčka vlády SR pre investície a informatizáciu Veronika Remišová. Dodala, že zároveň je nutné dbať na potrebnú bezpečnosť. A taktiež to, aby si deti digitálne zručnosti aktívne osvojovali. Ako podotkla, dlhodobo vníma aj problém s veľkým nedostatkom učiteľov informatiky. Podľa nej bude potrebné zlepšiť aj digitálne zručnosti inej kategórie občanov – našich seniorov.
Prvý viceprezident IT Asociácie Slovenska Mário Lelovský je rád, že sa žiaci aktívne zapojili do tohtoročného testovania, a že majú lepšie priebežné výsledky ako v minulých ročníkoch. „Zapojenie škôl do digitálneho vzdelávania na diaľku má nepochybne pozitívny vplyv na digitálne zručnosti žiakov, tieto im zostanú aj pre ďalšie štúdium a dokážu tak lepšie využívať potenciál digitálnych technológií,“ dodal.