Banská Bystrica 5. novembra (TASR) – Banskobystričania si môžu zjednodušiť vybavovanie administratívnych záležitostí s mestom, keďže to sprístupňuje svojim obyvateľom služby cez internet. "Stačí na to len internet, registrácia na i-Mesto cez webovú stránku www.banskabystrica.sk a jediná návšteva mestského úradu pre identifikáciu žiadateľa. Všetky ostatné úkony bude možné robiť z pohodlia obývačky či kancelárie," podotkla hovorkyňa primátora Martina Kanisová. Dodala, že Banská Bystrica vyhlásila november za mesiac registrácie.
Každý, kto zavíta do Klientskeho centra mestského úradu, sa bude môcť s pomocou pracovníčky mesta za pár minút zaregistrovať a odísť domov s prístupovým heslom do systému. Zároveň chcú registráciu priblížiť aj obyvateľom sídlisk. Okrem Klientskeho centra bude možnosť zaregistrovať sa 7. a 11. novembra na Kyjevskom námestí v priestoroch spoločnosti Gamo na sídlisku Fončorda alebo 8. a 12. novembra v priestoroch Podnikateľského inkubátora na Magurskej 39 na sídlisku Sásová.
Každý, kto sa zaregistruje do konca novembra, bude zaradený do mestskej tomboly, v ktorej môže vyhrať permanentky na plaváreň či ľadovú plochu. Žrebovanie bude 6. decembra na Námestí SNP pri rozsvecovaní vianočného stromčeka.
"Elektronizáciou služieb chceme vyhovieť občanom, ktorí z nejakého dôvodu nemôžu alebo nestíhajú prísť na úrad vybaviť svoje záležitosti. V dnešnej rýchlej dobe je to výrazná pomoc. Verím, že mnohým Banskobystričanom uľahčí potrebnú komunikáciu s mestom," povedal primátor Peter Gogola.
Podľa projektového manažéra projektu elektronizácie služieb mesta Branislava Slaného pridanou hodnotou pre občana je okrem úspory času a finančných prostriedkov fakt, že každý bude môcť stav svojej záležitosti priebežne sledovať. Bude informovaný, ktoré oddelenie a referent a s akým výsledkom danú vec posúdil. "Zároveň je to efektívny nástroj pre vedúcich útvarov a manažment úradu pre hodnotenie rýchlosti a kvality spracovania podaní od občanov, vďaka čomu je možné ďalej optimalizovať procesy," dodal Slaný.
Hovorkyňa pokračovala, že systém už teraz ponúka množstvo služieb. Mesto čaká na rozhodnutie o úspešnosti projektu v rámci výzvy OPIS. Ak bude úspešné, môže rozsah služieb poskytovaných elektronicky významným spôsobom vzrásť. "Občania už dnes môžu elektronicky prihlásiť psa do evidencie, požiadať o poskytnutie opatrovateľskej služby, prihlásiť svoje dieťa do materskej školy, požiadať o povolenie na realizáciu ambulantného predaja, kópiu rodného listu a mnohé ďalšie," informoval generálny riaditeľ ICZ Slovakia Martin Terkovič.