Česká republika 16. mája 2016 (HSP/idnes/Foto:TASR/AP-Rick Rycroft)
Niektoré české “hospody” našli riešenie, ako prilákať viac zákazníkov. Atraktívnym sa nestáva len lacnejšie pivo, ale aj nová netradičná zábavka počas pitia – vedomostné kvízy
Pred pár týždňami sme v jednom našom článku konštatovali, že “Česi si radšej vypijú pivo doma ako v hospode napriek unikátnej pivnej tradícii”. Riaditeľ Českého zväzu pivovarov a sladovní Vladimír Balach vtedy vravel, že na prilákanie ľudí do pohostinstiev vymysleli projekt Dni českého piva s cieľom priblížiť české pivovarníctvo spojené s dávnou českou tradíciou, aby “zabudli na každodenný zhon a sadli si s priateľmi k dobrému pivu a jedlu”.
Najnovšie sa k tomu pridáva aj ďalšie riešenie. Ako píše idnes.cz, niektoré “hospody” si pre svojich zákazníkov pripravili vedomostné kvízy. A vyplatili sa, pretože vďaka nim sa podniky plnia aj vo všedné dni.
Za netradičnou zábavkou pri pive stojí firma pod názvom “Hospodský kvíz”, ktorej spoluvlastník Tomáš Hloušek sa inšpiroval londýnskymi krčmami. Súťaže sa konajú v 70 reštauráciách, krčmách a baroch po celej Českej republike a v týždňových intervaloch sa ich zúčastňuje okolo 3000 ľudí. Firma dodá sadu 56 otázok a moderátora, ktorý večerom sprevádza. Každý hráč zaplatí vstupný poplatok 40 až 50 českých korún a súťaží bez použitia akejkoľvek pomôcky či nápovedy.
“Hrajú u nás od septembra a sme s nimi maximálne spokojní. Na jeden deň sa zaplnia takmer všetky priestory,” hovorí Zuzana Šilhánová zo Sportbar 66 v Šternberku a dodáva, že viacej ľudí odvtedy prišlo k nim aj v také dni, kedy sa nehralo. Hráčmi boli spočiatku najmä študenti, ale časom sa pridala aj staršia generácia. Záujem prejavili aj rôzne firmy v rámci svojich teambuildingových akcií. Ak v niektorom meste usporiadava kvízy viacero “hospod”, prebieha dokonca aj mestská liga so svojím mestským finále.