Jančura oznámil 3. januára tohto roku koniec spoju Bratislava – Košice, ktorý podľa jeho slov neprinášal zisk, ale stratu. Posledný vlak spoločnosti RegioJet má prejsť medzi Bratislavou a Košicami už 31. januára. Kvôli tomuto odchodu sa cestujúci budú môcť dopraviť z Bratislavy do Košíc len rýchlikom, alebo štátnymi vlakmi.
„Cestujúci si obľúbili RegioJet, my sme si ich vážili a mali radi. O to viac je nám to ľúto. Po zásahoch štátu sa na tejto trase, žiaľ, nemôže uživiť viac dopravcov. Po politickom rozhodnutí opäť zaviesť IC vlaky ZSSK, žiaľ, nie je na trhu kvôli cestovnému zadarmo v dotovaných rýchlikoch dostatok platiacich cestujúcich na to, aby sa vedeli komerčné nedotované vlaky vo vnútroštátnej doprave na Slovensku uživiť,“ uviedla spoločnosť vo vyhlásení.
Opoziční poslanci sa takisto postavili na Jančurovú stranu a spustili tvrdú kritiku voči predsedovi SNS Andrejovi Dankovi. Písali sme v tomto článku.
Danko sa však voči týmto tvrdeniam vyhradil a nepriamo označil Jančuru za klamára. Podľa Danka chce spoločnosť RegioJet získať štátne dotácie a zo slovenských železníc nehodlá odísť. Svoju obhajobu zverejnil v článku RegioJet na Slovensku nekončí, klame verejnosť. Ide mu o štátne dotácie, ktorý bol uverejnený na oficiálnej stránke SNS.
„Ak má uvedená spoločnosť pocit, že nezvláda podnikanie na Slovensku, nech hľadá vinníka vo vlastných radoch a nesnaží sa preniesť zodpovednosť za manažérske zlyhanie v osobe predsedu SNS a Národnej rady Slovenskej republiky. Hľadanie vinníka, tam kde nie je, považuje SNS za zakrývanie vlastných chýb a ukončenie podnikateľskej RegioJet na Slovensku odporúča spoločnosti riešiť bez emócií.
Slovenská národná strana už v minulosti verejne deklarovala, že súčasťou jej programu a prísľubu pre občanov, teda jedným z jej politických cieľov je obnovenie štátneho spojenia trasy Bratislava-Košice,“ uvádza strana SNS na svojej oficiálnej stránke.
„Rozhodnutím stiahnuť štátne IC vlaky z tejto trasy, ktoré prišlo v minulosti, dostal súkromník k dispozícii absolútny monopol. Vybral si iba ziskové hrozienka. Slovensko nepotrebuje takýchto špekulatívnych podnikateľov, ktorí to, čo nie je až tak lukratívne nechajú štátu a vyberú si vopred iba istý zisk a profit. My sme však RegioJetu nezakázali podnikať a ani sme ho nevyzvali na to, aby opustil krajinu. Je to rozhodnutie samotnej spoločnosti,“ uviedol Danko.
Na záver Danko dodal, že žiadny slovenský prepravca nemá v Česku také podmienky aké mal práve RegioJet na Slovensku.
„Ak česká spoločnosť kritizuje podporu našich vlastných vlakov, nech ukáže jediného slovenského prepravcu, ktorý má v Českej republike také podmienky a monopol na prioritnej trase medzi dvoma najväčšími mestami, ako mal práve RegioJet,“ uzavrel.
Juraj Paška