Profesori Rajshri Jayaraman z ESMT v Berlíne a Tanika Chakraborty z Indického technologického inštitútu študovali na indickom školskom programe stravovania, ktorý každoročne podáva najviac (vyše 120 miliónom deťom) obedov na svete, do akej miery ovplyvňuje strava učenie detí.
Podľa štúdie tie deti, ktoré zhruba už päť rokov pravidelne obedovali, boli o 18 % lepší v testoch ako tí, ktorí nechodievali na riadny obed do školskej jedálne. Konkrétne v matematických testoch boli obedujúci lepší o 9 %.
Výskum krátkeho obdobia nedokázali zachytiť nejaký rozdiel – náš výskum ukazuje, že skutočný prínos školských obedov bol pozorovaný u detí ktoré na obed chodili počas dvoch až piatich rokov.”
Ide o najdlhšiu a najväčšiu štúdiu o účinkoch poludňajších jedál na učenie detí v základných školách. Výskumníci využívali údaje z takmer 600 vidieckych oblastí v Indii, ktoré pokrývajú viac ako 200 000 domácností. Vzhľadom na časovo rozložené vykonávanie programu v jednotlivých okresoch dokázali identifikovať príčinný účinok pravidelných jedál na učenie sa.
Zistenia potvrdzujú významnú hodnotu pre deti v rámci programov bezplatnej školskej stravy, ktoré prebiehajú po celom svete. Podľa Svetového potravinového programu dostalo v roku 2013 školské jedlo až 368 miliónov detí na celom svete, čo je každé piate dieťa na svete, čo súhrnne stálo 75 miliárd amerických dolárov.



















