Najnižšia návratnosť bola v Trnavskom kraji (65 percent) a najvyššia v Prešovskom kraji (96,4 percenta). V oslovených materských školách pôsobilo 1 255 učiteliek a navštevovalo ich dohromady 12 400 detí, z ktorých malo 96 zdravotné znevýhodnenie (ZZ) a 720 pochádzalo zo sociálne znevýhodneného prostredia (SZP) či z marginalizovaných rómskych komunít (MRK). V období pandemických opatrení od 11. januára do 12. apríla sa do prezenčného ani dištančného vyučovania nezapojila takmer polovica detí zo SZP či MRK, pretože škola nezabezpečovala ani jeden z menovaných spôsobov.
Pri riešení problémov s dištančným vzdelávaním využívali pomoc a odbornú podporu inštitúcií a organizácií 27 materských škôl, pričom zvyšných 127 škôl žiadnu pomoc nevyužili. Najvyšší podiel respondentov by pre úspešné zvládnutie dištančného vzdelávania potreboval jasne a zrozumiteľne stanovené pravidlá (72,7 percenta), doplnenie materiálno-technických prostriedkov (70,8 percenta), metodickú (50 percent) či finančnú podporu (44,2 percent). Takmer sedem percent riaditeliek by potrebovalo podporu v inej oblasti. Vo voľných odpovediach uviedli napríklad zabezpečenie informačných a komunikačných technológií pre deti pochádzajúce zo SZP, prípadne z MRK či zaistenie služby doručovania vzdelávacích materiálov počas karantény s minimalizáciou možnosti nákazy infekciou. Niektoré by potrebovali prítomnosť pedagogických asistentov, prípadne odborných zamestnancov. Z materských škôl malo pedagogického asistenta 42 a odborného zamestnanca malo 15 škôl. Školskí špeciálni pedagógovia pôsobili na 14 MŠ.
Inšpektori konštatovali, že materské školy v sledovanom období síce vytvorili podmienky pre účasť na prezenčnom vzdelávaní pre 11 287 detí, ale reálne túto možnosť v oboch skupinách škôl využilo 5 707 detí (50,6 percenta). Celkový počet detí, ktoré sa nevzdelávali, či už z dôvodu, že rodičia nevyužili ponúkanú možnosť, alebo MŠ neposkytovali prezenčné vzdelávanie žiadnemu dieťaťu, činil 6 693 detí (takmer 54 percent). Prezenčné vzdelávanie poskytovalo iba deťom rodičov z kritickej infraštruktúry 84 materských škôl (54,5 percenta). Ďalších 50 ho zabezpečovalo pre všetky deti, ktorých rodičia o to prejavili záujem. Tieto školy navštevovalo 3 955 detí, z ktorých bolo 19 so ZZ a 143 zo SZP alebo z MRK a 20 materských škôl neposkytovalo prezenčné vzdelávanie. Počas pandemických opatrení neposkytovalo prezenčné vzdelávanie 20 materských škôl. „Je potrebné zdôrazniť, že prezenčné vzdelávanie v týchto 20 MŠ v danom období nebolo poskytované 497 deťom zo SZP alebo z MRK, čo tvorí až 69 percent z celkového počtu detí zo SZP/z MRK materských škôl, ktoré sa do prieskumu zapojili,“ upozornili inšpektori. Z týchto škôl osem neposkytovalo ani dištančné vzdelávanie