Bratislava 27. septembra (TASR) – Presúvanie kompetencií, nekoordinované kroky, nejasná definícia cieľov a nástrojov na ich dosiahnutie sú podľa odborníkov z oblasti cestovného ruchu hlavné dôvody nízkeho záujmu o krajinu zo strany zahraničných turistov. Generálna riaditeľka Sekcie cestovného ruchu Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ivana Magátová si myslí, že sektor cestovného ruchu na Slovensku bol dlhodobo finančne poddimenzovaný.
"Napriek tomu, že existujú možnosti čerpania zdrojov z eurofondov, Slovensko nevyužilo túto príležitosť dostatočne. Zdroje neboli využité efektívne a neboli sme schopní prostriedky zacieliť dôrazne," uviedla na konferencii Budúcnosť cestovného ruchu na Slovensku. Magátová považuje za chybu najmä to, že v minulosti sa krajina prostredníctvom kampaní snažila osloviť veľké množstvo krajín. "Napriek tomu, že v poslednej dobe sme sa preorientovali najmä na blízke okolie, ani tieto ciele neboli splnené dostatočne," uviedla.
"V rámci stratégie do roku 2020 sa chceme zamerať na zlepšenie kvality poskytovaných služieb a produktov ako aj propagáciu krajiny prostredníctvom veľkých kampaní najmä v okolitých štátoch, v Rusku a Nemecku. Ide o krajiny, z ktorých k nám ročne prichádza najviac turistov," povedala Magátová.
Podľa nej je potrebné propagovať Slovensko ako krajinu vhodnú najmä na krátkodobé pobyty, akými sú napríklad predĺžené víkendy. "Dlhodobé pobyty sú našim želaním, ktoré ale dlhodobo, vzhľadom na silnú konkurenciu okolitých krajín, nebude splniteľné," vysvetlila. Za cieľovú skupinu považuje seniorov, ktorí dokážu kapacity napĺňať v medzisezóne a mládež, ktorá predstavuje potenciálnu klientelu pre ďalšie roky.