Bratislava 9. októbra (TASR) – Muži a mládež do 20 rokov sú svojim obľúbeným e-shopom pri nakupovaní vernejší než ženy a starší ľudia. V rovnakých internetových obchodoch míňa svoje peniaze opakovane 19 % mužov nakupujúcich online oproti 13 % žien. Vyplýva to z prieskumu, ktorý uskutočnila výskumná agentúra NMS Market Research v spolupráci s portálom Heureka.sk.
"Medzi mladými ľuďmi do 20 rokov nakupujúcimi online má svoje obľúbené e-shopy až 22 % opýtaných. V skupine nad 61 rokov má preferovaný online obchod zhruba 16 % respondentov," vyčíslil riaditeľ NMS Market Research Michal Osuský.
"Vernosť súvisí najmä s emocionálnym zážitkom z nákupu, ale aj s kvalitou servisu. V rôznych obchodoch nakupujú najmä ľudia, ktorí porovnávajú ceny, dodacie lehoty či možnosť osobného odberu," poznamenal riaditeľ Heureka.sk Tomáš Braverman.
V celoslovenskom priemere má svoj obľúbený e-shop 17 % opýtaných, ktorí nakupujú online. Približne 81 % jednotlivé e-shopy porovnáva a 2 % nakupujú vždy v iných obchodoch.