Za kľúčové parametre to označilo až 47 % respondentov. Cena zariadenia je tak pri rozhodovaní spotrebiteľov o novom mobile či tablete až na druhom mieste a označilo ju 42 % opýtaných. S výrazným odstupom nasledujú priority ako zákaznícka starostlivosť a servis, dostupnosť príslušenstva či pôvod výrobku.
„Cenová senzitivita je pri kúpe mobilných zariadení vyššia u žien ako u mužov. Cena zariadenia zohráva vyššiu úlohu aj u starších vekových kategórií obyvateľstva. Dôležitosť hardvérového a softvérového vybavenia postupne s narastajúcim vekom klesá,“ uviedol na margo výsledkov prieskumu riaditeľ IHP František Palko.
Pri výbere mobilného operátora je zase podstatným faktorom cena za volania, SMS a dáta, ktorú uviedlo vyše 50 % opýtaných. Tretina respondentov uviedla spoľahlivosť siete a pokrytie a menej ako desatina zmluvné podmienky a viazanosť, zákaznícku starostlivosť a bezpečnosť.
Dôraz na cenu pri výbere mobilného operátora podľa Palka kládli najmä mladšie vekové skupiny. „Čím sa vek opýtaných zvyšoval, rástla dôležitosť spoľahlivosti siete a pokrytia. V najstaršej vekovej skupine až 12 % respondentov akcentovalo ako najdôležitejší faktor zmluvné podmienky a viazanosť,“ dodal.
Prieskum realizovala agentúra NMS Market Research na začiatku apríla 2019 na vzorke 1 040 respondentov.