“Dôvodom je skutočnosť, že karanténa môže trvať aj dlhšie a pacient nemá možnosť do troch dní od jej vyhlásenia navštíviť svojho ošetrujúceho lekára a doručiť PN zamestnávateľovi, resp. Sociálnej poisťovni,” uviedol v tlačovej správe hovorca poisťovne Peter Višváder. Pobočka žiadosť posúdi bez ďalšieho preverovania posudkovým lekárom. Pri „bežných“ práceneschopnostiach je zákonná možnosť spätného uznania len do troch dní.
Ak je teda poistenec vypísaný lekárom na základe karanténneho opatrenia, potom mu po splnení ďalších zákonných podmienok môže patriť nemocenská dávka. Dávku prvých 10 dní trvania PN uhrádza zamestnávateľ a od 11. dňa trvania práceneschopnosti následne Sociálna poisťovňa. V prípade SZČO a dobrovoľne poistených osôb vypláca nemocenské Sociálna poisťovňa už od 1. dňa trvania PN.