“Už som rokoval s firmou Hyperloop a jej vedením. Navrhli sme investorom zvážiť projekt výstavby medzinárodnej prepravy v koridore Primorie 2 na Ďalekom východe k hraniciam Číny a k prístavu Zarubino,” oznámil ruský minister dopravy Maksim Sokolov pre kanál NTV počas konania petrohradského Medzinárodného ekonomického fóra SPIEF.
Úsek by meral 70 km v rozvojovom koridore Primorie 2, ktorý spája čínsku provinciu Jilin s prístavmi ruského Ďalekého východu. Už v máji ruské železnice uviedli, že zvažujú použitie technológie Hyperloop na prepravu nákladu. Podľa Sokolova by vyšiel Hyperloop lacnejšie ako pravidelná železničná sieť. Náklady projektu sa odhadujú v prepočte na 455 až 607 miliónov USD.
Ministerstvo však dúfa, že zainvestovať pomôže aj Čína. “Rusko-čínska medzivládna rada zasadne za mesiac. Navrhnem, aby sa môj náprotivok čiastkovo podieľal na investičnom projekte,” vraví Sokolov. “Hlavne preto, že máme fond na podporu projektov Silk road a domnievam sa, že sa takto projekt môže spoľahnúť na 100 % spolufinancovania z tohto fondu,” dodáva.
Program Silk road (Hodvábna cesta) je práve zameraný na prepojenie Číny s európskymi a blízkovýchodnými trhmi. Okrem iného sa už Čína dohodla na čiastkovej pomoci vo výške úveru 6 miliárd USD pri vybudovaní 770 km dlhej vysokorýchlostnej železnice, ktorá by medzi mestami Moskva a Kazaň (hlavné mesto ruskej tatárskej republiky) znížila dobu prepravy z 12 hodín na 3,5 hodiny.