Plavecký Štvrtok 6. novembra (TASR/HSP/Foto:TASR)
Škola tiež prijala koordinátorku rómskeho pôvodu na voľnočasové aktivity žiakov
Situácia v Základnej škole v Plaveckom Štvrtku sa za ostatné dva roky stala neúnosnou. Konštatovali to na dnešnej tlačovej besede predstavitelia obce a pedagogického zboru.
Základnú školu navštevuje 117 detí, takmer všetky sú z miestnej rómskej osady. Ostatní žiaci prestúpili do okolitých škôl v okrese Malacky. Na ťažko zvládnuteľný stav reagovali aj učitelia a zo školy radšej odchádzali. Obecná polícia mala nezriedka aj dva výjazdy denne do školy kvôli nedisciplinovaným a agresívnym žiakom.
S pomocným programom prišlo Metodicko-pedagogické centrum (MPC). Jeho projekt má za cieľ začlenenie takzvaných marginalizovaných rómskych komunít do procesu vzdelávania. “Na tento projekt, ktorý sa realizuje v iných slovenských krajoch za peniaze z európskych fondov, prispelo ministerstvo školstva sumou 24.500 eur pre tento rok. Osvedčil sa, prináša prvé výsledky, preto verím, že peniaze sa nám podarí získať aj v budúcom roku,” povedal koordinátor národných projektov MPC Róbert Korec.
V rámci projektu v Plaveckom Štvrtku MPC zamestnalo štyroch rodičov – asistentov, ktorí pochádzajú z rómskej osady. “Dozerajú na včasný príchod žiakov do školy, vykonávajú dozor na chodbách, pomáhajú pedagógom v práci s ťažko zvládnuteľnými žiakmi. Situácia sa zmenila k lepšiemu. Zlepšila sa dochádzka, ubudli vymeškané hodiny, zvýšil sa záujem o vzdelávanie,” uviedla riaditeľka školy Emília Czagáňová.
Od septembra škola zaviedla v popoludňajších hodinách 12 nových záujmových krúžkov, ktoré sa tešia obľube medzi deťmi. Na školu prijali aj koordinátorku rómskeho pôvodu na voľnočasové aktivity žiakov. Všetky dosiaľ realizované úlohy nielen pozitívne pôsobia na žiakov počas vyučovacieho procesu, ale oživujú aj záujem pedagógov učiť v tejto základnej škole.
zf