New York 10. augusta (TASR) – Maloobchodné tržby v USA v júli vzrástli menej ako v predchádzajúcom mesiaci. Vyplýva to z predbežných údajov, ktoré signalizujú, že spotrebitelia zvažujú svoje výdavky. Dôvodom je neistota v súvislosti s ďalším vývojom ekonomiky. Informovali o tom agentúry AP a RTTNews.
Americkí obchodníci sa pritom v júli pripravujú na začiatok nového školského roka, ktorý je pre nich druhým najsilnejším obdobím. Mnohí preto minulý mesiac ponúkli zákazníkom priam agresívne zľavy, aby vyprázdnili regály a pripravili ich na nový tovar.
Podľa rýchleho odhadu americkej federácie maloobchodníkov aj napriek zľavám sa tržby v predajniach otvorených viac ako rok v júli 2013 zvýšili medziročne len o 3,8 %. To bolo najpomalšie tempo ich rastu od marca tohto roka a slabší výsledok ako v júni, keď maloobchodníkom v USA stúpol obrat medziročne o 5,5 %.
"Tento výsledok vyvoláva obavy o vývoj tržieb v dôležitej nákupnej sezóne pred začiatkom školského roka," uviedol prezident prieskumnej spoločnosti RetailMetricsu Ken Perkins.
Odborníci odhadujú, že rodiny školákov utratia pred začiatkom školy v priemere 634,78 USD (474,67 eura) za nákup nového oblečenia, obuvi, elektroniky a pomôcok pre svoje dieťa, čo je menej ako vlaňajších 688,63 USD.
Analytici pozorne sledujú vývoj maloobchodný tržieb v USA. Výdavky domácností sa totiž podieľajú až 70 % na ekonomickej aktivite USA.
(1 EUR = 1,3373 USD)