Londýn 27. marca (TASR) – Maloobchodné tržby v Británii vo februári ožili a vzrástli oveľa viac, ako ekonómovia odhadovali. Dôvodom bolo zvýšenie internetového predaja a tiež výdavkov na potraviny. To signalizuje, že britská ekonomika pokračuje v zotavovaní a udržuje si solídne tempo rastu. Informovali o tom agentúry Bloomberg a RTTNews.
Z najnovších údajov štatistického úradu ONS vyplýva, že maloobchodný predaj v Británii vrátane pohonných látok sa vo februári zvýšil o 1,7 % v porovnaní s januárom, keď po revízii medzimesačne klesol o 2 %. Analytici pritom očakávali oveľa miernejší rast februárových tržieb, medzimesačne o 0,3 %.
Štatistiky tiež odhalili, že tržby z predaja potravín v Británii stúpli vo februári medzimesačne o 2,1 % a podieľali sa zhruba 50 % na celkových maloobchodných tržbách v krajine.
V medziročnom porovnaní sa obrat britských maloobchodníkov vrátane pohonných látok vo februári zvýšil o 3,7 %. To je menej ako v januári, keď vyskočil medziročne o 3,9 %, ale analytici očakávali ešte slabší rast maloobchodného predaja, v priemere o 2,4 %.
Aj bez započítania tržieb z predaja palív sa medziročné tempo rastu maloobchodných tržieb v Británii vo februári spomalilo na 4,2 % z januárových 4,4 %. No aj tento výsledok prekonal odhady analytikov, ktorí očakávali, že februárové tržby stúpnu medziročne o 2,9 %.
jf