Amsterdam 14. novembra (TASR) – Holandská maloobchodná sieť Royal Ahold dosiahla v 3. kvartáli tohto roka nižší ako očakávaný zisk. Môžu za to náklady na reštrukturalizáciu a zvýšený dopyt zákazníkov po lacnejších produktoch, a to najmä na domácom, holandskom trhu. Informovali o tom agentúry Reuters a Bloomberg.
Z najnovších hospodárskych výsledkov Aholdu vyplýva, že jeho sezónne upravený prevádzkový zisk sa v období júl-september znížil medziročne o 4,8 % na 297 miliónov. Analytici, ktorých oslovila agentúra Reuters, predpovedali reťazcu lepší výsledok, a to prevádzkový zisk 312 miliónov eur.
V tomto výsledku sú zahrnuté aj náklady na reštrukturalizáciu, ktoré v 3. kvartáli 2013 vzrástli na 45 miliónov eur z 8 miliónov eur v rovnakom období minulého roka.
Ahold chce do konca budúceho roka odkúpiť späť svoje akcie za 2 miliardy eur a na konci septembra 2013 mal odkúpených 30 % z plánovaného objemu akcií.
Tržby holandskej spoločnosti sa v 3. štvrťroku znížili o 3,1 % na 7,36 miliardy eur z vlaňajších 7,60 miliardy eur.
Odbyt reťazca na jeho najväčšom trhu v USA, kde generuje zhruba 60 % tržieb, bez príjmov z predaja benzínu, sa za tri mesiace do konca septembra zvýšil o 0,6 %, čo je zlepšenie v porovnaní s 2. kvartálom, keď vzrástol o 0,3 %.
Ale tržby na domácom, holandskom trhu, kde Ahold prevádzkuje sieť obchodov Albert Heijn, sa v sledovanom období znížili o 0,2 %, zatiaľ čo v 2. kvartáli ešte vzrástli o 1,6 %. Podľa vedenia spoločnosti, zákazníci v Holandsku v 3. kvartáli uprednostnili lacnejšie výrobky a kupovali menej tovaru.