„Naše predstavenie nemá ambíciu podrobiť skúmaniu tvorbu Mikuláša Schneidera – Trnavského, ale predstaviť jej významnú časť – piesňovú tvorbu. V autobiografických zážitkoch som vychádzala z obdobia jeho štúdia vo Viedni a Prahe. Informácie som čerpala z jeho životopisnej knihy Slzy a úsmevy. A prečo študentské časy? Pretože našim zámerom bolo priblížiť veľkého majstra súčasným študentom, aby si uvedomili, že časy sa nemenia, študentské roky ostanú v spomienkach všetkých generácii zapísané, ako to najkrajšie, ale mnohokrát aj najťažšie, napriek tomu plné nádeje a očakávania, toho veľkého, čo nás možno nikdy nestretne, ale o čo sa, napriek tomu, oplatí usilovať,“ hovorí autorka scenára a režisérka Nina Rašiová.
Podľa dramaturga a pedagóga Lukáša Kozubíka je trojročná činnosť operného štúdia Konzervatória v porovnaní s dlhoročnou existenciou školy zanedbateľným číslom. „Napriek tomu si počas tohto obdobia dokázalo obhájiť nutnosť svojej existencie. Je tu predovšetkým pre študentov. Je to akési „laboratórium“ , v ktorom študenti hľadajú , skúšajú a poznávajú nielen základné princípy fungovania divadla, či koncertnej prevádzky, ale zažívajú aj také chvíle úspechu či nemenej dôležitého sklamania. Toto všetko im dáva do praxe cennú skúsenosť, ktorú bez divákov v „sterilných“ podmienkach školy nemôžu získať,“ hovorí Kozubík. Ako dodal spoluautormi predstavenia boli aj všetci účinkujúci študenti, ktorí počas skúšok prinášali stále nové nápady, ktoré v pôvodnom scenári neboli.
V netradičnom študentskom predstavení sa ako hosť v postave Mikuláša Schneidera – Trnavského predstaví Peter Raši, hudobnou spoluprácou a klavírnym sprievodom k piesňam prispela profesorka Irena Červenáková a organizačne celý projekt zastrešovala vedúca speváckeho oddelenia Konzervatória Katarína Gremanová.
Redakciu informoval S. Dohovič.