Paríž 9. januára 2015 (HSP/vesti/Foto:TASR)
Imigranti z bývalých kolónií Francúzska a ďalších krajín Starého sveta žijúci v Európe po generácie, nie sú schopní prijať hodnoty, ktoré sa v EÚ považujú za dôležité. Naopak, za posledné roky v mnohých hlavných mestách vznikajú oblasti, ktoré sa riadia šaríou. Štátne zákony pre ich obyvateľstvo neexistujú, neakceptujú ani spôsob života hostiteľskej krajiny, práve naopak, svoje názory na život, sa snažia vnútiť všetkým ostatným
Masové protimoslimské zhromaždenia a demonštrácie po celej Európe, to je iba špička ľadovca. Na uliciach Európy doslova každý deň prebieha multikultúrna bitka. Napríklad, v parížskom metre sa dospievajúci moslimovia rozhodli poučiť mladú Francúzku, ako sa má obliekať. Alebo naopak, dievča v hidžábe na ulici v Paríži dostane hroznú ranu do chrbta. Nie je to lúpež: útočník hneď utečie. Sú to dnešné náboženské vojny. Francúzske orgány si dokonca vypracovali mapu fyzických útokov v Paríži a z roka na rok sa táto mapa zahusťuje.
“Nemôžeme nahlas povedať, že v krajine prebieha vojna rôznych národností. Je to totiž úplne v rozpore s oficiálne prípustnou verziou nazerania na situáciu,” povedal Tárik Yildis, spisovateľ.
“Vy, ľudia, nikdy nebudete v bezpečí. Zvrhnite svoju vládu, ona sa o vás nezaujíma,” hovorí muž s krvavou sekerou, absolvent prestížnej britskej univerzity v Greenwicku. Narodil sa vo Veľkej Británii. Niekoľko minút pred vyhotovením spomínanej nahrávky z roku 2013 brutálne zavraždil britského vojaka Leeho Rigbyho z pomsty za to, že Briti bojujú na Blízkom východe.
V októbri 2014 terorista Michel Zehav Beebe sa zmocnil budovy kanadského parlamentu, zabil jedného človeka a zranil troch ľudí. Neskôr sa ukázalo, že Zehav Beebe sa narodil v Kanade. Tiež bol nespokojný s účasťou jeho krajiny vo vojenských akciách v moslimských krajinách.
V Bruseli, na konci mája 2014, mladý muž s kalašnikovom v taške šiel do Židovského múzea. Jeho obeťami boli štyria muži. Neskôr sa ukázalo, že je to 29-ročný francúzsky občan Mehdi Nemmush. Mal už skúsenosti s bojov na strane radikálov v Sýrii. A takto môžme pokračovať……
Sydney. zhromaždenie proti politike Spojených štátov na Blízkom východe. Väčšina demonštrantov boli rodáci z Austrálie.
Max je Parížskym rodákom. Hovorí o svojich nových spoluobčanoch vo Francúzsku medzi ktorými sa pravidelne ocitá. Ukazuje čerstvý monokel pod okom. “Vytvorili sme mládežnícke hnutia, ktoré sa snaží uchovávať a chrániť našu pôvodnú kultúru,” – povedal Max.
Naše hnutie sa nazýva Generácia identity. Niektorí nás vo Francúzku nazývajú nacistickými militantnými skupinami. Samotní aktivisti hovoria, že jednoducho chcú byť Francúzi.
“Pravdaže, že našim členom pomáhame trénovať. Udržiavať sa vo fyzickej forme. Aby boli schopní sa ubrániť,” priznáva Max.
Podobné hnutia sa vytvárajú po celej Európe. Napríklad, zhromaždenie v Kolíne nad Rýnom sa konalo s požiadavkou na zastavenie prisťahovalectva. Avšak, tento konflikt nie je už dávno konfliktom medzi domácim obyvateľstvom a prisťahovalcami, ale medzi domácimi obyvateľmi navzájom.
Abdullah Razak sa narodil a vyrastal v Koppengagene. Má tu priateľov, rodinu, prácu. Slúžil v dánskej armáde a po celý svoj život bol spojený s touto krajinou. Až dovtedy, kým sa na východe neobjavil ďalší štát – Islamský štát.
Na záznamoch zo Sýrie vidieť, že Abdalláh ešte ani nevie arabsky. A že tam nemá ešte veľa priateľov. Ale zato tam má automatickú zbraň a cieľ – zabíjať neveriacich. Pred niekoľkými týždňami sa Abdullah vrátil do svojho rodného mesta, aby si oddýchol. Ale ako sám hovorí, nie na dlho.
Títo mladí Dáni požadujú zaviesť vo svojej krajine zákony šaría. A tých čo s nimi nesúhlasia nazývajú “starou generáciou” a hovoria im: vy sem nepatríte. V centre Kodane detí bývalých prisťahovalcov, hovoria, že teraz sú oni vládou.
Krátko predtým to isté urobili potomkovia imigrantov v Anglicku. Východné predmestia Londýna teraz kontrolujú moslimské hliadky. Oni hovoria, že chcú iba zaviesť poriadok. V skutočnosti sa tým čo robia nikto nezaoberá, veď na oficiálnej úrovni nie sú žiadne problémy – je to trvalý multikulturalizmus.
jf