“Šesť vojenských lodí je vybavených motormi, ktoré prestávajú pracovať uprostred šíreho mora, vo výsledku vojaci sedia niekoľko hodín v úplnej tme,” píše Daily Mail.
Podľa informácií Daily Record boli prvé nedostatky zaznamenané v roku 2010, keď torpédoborec Daring prestal pracovať uprostred Atlantiku. Podobný prípad sa odohral v roku 2012 pri brehoch Kuvajtu.
Predstaviteľ spoločnosti Rolls-Royce, ktorá motory vyrába, povedal, že podmienky prevádzky v horúcej klíme nezodpovedajú tým podmienkam, ktoré boli zadané v technickej špecifikácii pre stavbu torpédoborcov.
V britskom parlamente sú obavy, že torpédoborce, ktorých úlohou je ochraňovať flotilu pred vzdušnými útokmi, sa môžu samy stať jednoduchými cieľmi. Politici prehlasujú, že životy členov posádky môžu byť v ohrození, ak budú lode využívané v zónach konfliktu na Blízkom Východe.
“Z našich 19 torpédoborcov a fregát zostáva podľa všetkého len 13. V prípade vojny je možné, že naše jednotky protivzdušnej obrany nebudú schopné sa chrániť pred vzdušnými útokmi,” povedal admirál Alan West počas diskusie v parlamente.
Aby bolo možné udržať lode v bojovej pohotovosti, bude nevyhnutné namontovať do nich dodatočné dieselové generátory. Je možné, že pre to bude potrebné vyrezať ohromnú dieru do paluby každého torpédoborca. Náklady na prestavbu budú činiť desiatky miliónov libier.