Bratislava 2. júla (TASR/HSP/Foto:TASR)
Verejný ochranca práv má byť čo najbližšie k ľuďom
Ak chcú ľudia osobne riešiť svoje problémy, stále musia za verejnou ochrankyňou práv z celého Slovenska cestovať až do Bratislavy. Upozornila na to Alena Kuišová z Kancelárie verejného ochrancu práv.
“Napriek veľkej snahe nám štát ešte stále nepridelil pracovné miesta a financie na mzdy pre regionálne pracoviská, a tak sa mi nedarí splniť jednu z mojich priorít. Som presvedčená o tom, že veľkým rezortom by tých desať pracovných miest určite nechýbalo, no Kanceláriu verejného ochrancu práv by to mimoriadne posilnilo,” povedala verejná ochrankyňa práv Jana Dubovcová. Z poslania verejného ochrancu práv podľa nej jednoznačne vyplýva, že má byť čo najbližšie k ľuďom.
Kuišová informovala, že za prvých šesť mesiacov tohto roka dostala kancelária verejného ochrancu práv od občanov približne 880 podaní. V tom istom období právnici Kancelárie vybavili 874 podaní, z ktorých bolo 180 nových a 694 z predchádzajúceho obdobia a preukázali 68 porušení základných práv a slobôd, z nich v 26 prípadoch súdmi. “Stále platí, že občania sa na kanceláriu najčastejšie obracajú pre prieťahy v rôznych konaniach a s otázkami, ktoré súvisia s priznaním alebo výpočtom dávok sociálneho zabezpečenia či dôchodkov,” povedala Kuišová.
zf