Brusel 14. december 2017 (HSP/Lidovky/Foto:Pexels)
Najväčšia sociálna sieť Facebook sa po tlaku verejnosti a niektorých vlád európskych krajín rozhodla zmeniť svoju daňovú politiku. Po novom bude zdaňovať príjmy z reklamy v krajinách, v ktorých ich zarobila
Zmenu oznámil finančný riaditeľ Facebooku Dave Wehner a dodal, že to zvýši transparentnosť, informuje český spravodajský portál lidovky.cz. Experti ale upozorňujú, že to nemusí nutne znamenať, že Facebook naozaj začne platiť viac na daniach. Spoločnosť zastrešujúca najväčšiu sociálnu sieť totiž pôsobí v daňovom raji EÚ – v Írsku.
Facebook chce zmenu uviesť do platnosti do prvej polovice roku 2019 a má sa týkať približne 30 krajín, v ktorých spoločnosť pôsobí. V Európe pôjde napríklad o Nemecko, Francúzsko, Taliansko, Poľsko a Švédsko.
Nemusí to ale znamenať, že tieto krajiny od roku 2019 pocítia rast daňových príjmov. Daň sa ráta iba z kladného výsledku hospodárenia. To znamená, že ak si Facebook bude chcieť nájsť spôsob, ako obchádzať dane, tak si ho určite nájde, či už v podobe investícií alebo prevádzkových nákladov. Okrem toho, daňová povinnosť danej krajiny bude platiť iba na miestne tímy, ktoré obsluhujú väčšinou iba veľkých klientov. Zvyšné príjmy spoločnosti budú aj naďalej prúdiť do Dublinu, ako uvádza agentúra DPA.