“Internetový gigant je skorumpovaný a implicitne podporuje agendu pro-EÚ”, povedal majiteľ webstránky len deň po tom, čo EÚ zverejnila oznam, že spolupracuje so sieťami Facebook, Twitter a Youtube (Googlom vlastnený) pri propagovaní ideí EÚ.
Vedúci Google oddelenia pre verejné vzťahy a vzťahy s vládami Lie Junius potvrdil, že spoločnosť “je potešená, že môže spolupracovať s Európskou komisiou” – nevolenou výkonnou mocou EÚ.
90% internetových vyhľadávaní prebieha práve cez Google. Ten sa preto stáva primárnym zdrojom informácií pre voličov a odhaduje sa, že má moc ovplyvniť 20% nerozhodných voličov, na niektorých miestach je to až 80%. Pri tesnom výsledku britského referenda o EÚ by preto mohol zohrávať rozhodujúcu úlohu.
Keď prednedávnom známa euroskeptická webstránka EUreferendum.com zmizla z hlavnej stránky výsledkov vyhľadávania Google (po tom, čo bola viac než 10 rokov v top výsledkoch hlavnej stránky), majiteľ webu spozornel. Dostala sa totiž na 13. až 15. miesto a objavovala sa tak až na druhej stránke výsledkov vyhľadávania.
Web stránka bola založená v roku 2004 výskumníkom Richardom Northom a Financial Times ju v roku 2006 ohodnotil ako najvplyvnejší politický blog. Vo vyhľadávaní prostredníctvom Yahoo a Bing ostáva aj naďalej v top výsledkoch hlavnej stránky.
Na Googli sa v súčasnosti portál po vyhľadávaní objavuje na poslednom mieste hlavnej stránke, pravdepodobne kvôli kritike, ktorú Richard North spustil. Pre web Register povedal, že Google stráca svoju integritu a varoval, že jeho neuveriteľná sila môže byť zneužitá pre ovplyvňovanie demokratického procesu.
Jeho slová potvrdil psychológ Robert Epstein na základe svojho výskumu, o ktorom hovorí v interview na portáli politico.com tvrdiac, že Google má obrovskú silu s ľahkosťou kľúčovým spôsobom ovplyvňovať voľby.