Na Slovensku vidieť počas veľkonočného týždňa veľmi intenzívne nakupovanie už od začiatku týždňa, ktoré vrcholí na Zelený štvrtok, keď nakupovanie Slovákov dosiahne až dvojnásobnú intenzitu. Naopak, Veľký piatok je už podpriemerný a na Veľkonočný pondelok je nakupovanie minimálne. Počas jedného nákupu sú kupujúci ochotní zaplatiť až o štvrtinu viac v porovnaní s priemerným výdavkom na nákup počas celého roka.
V nákupoch domácností možno nájsť v čase pred veľkonočnými sviatkami rôzne typické výrobky pre toto obdobie. Ide najmä o zvýšené zastúpenie čokoládových a sezónnych cukroviniek, slaných pochutín, alkoholických nápojov, čerstvej zeleniny a ovocia. Nechýbajú ani vajíčka a typické mäsové výrobky a majonézy.
V tomto období sú však zvýšené aj výdavky na produkty potrebné na pečenie, keď viac ako sedem z desiatich domácností za uplynulý rok kúpilo napr. vanilkový cukor, droždie alebo prášok do pečiva. Vo veľkonočnom období však rastú aj nákupy ďalších surovín potrebných na pečenie – ako sú tuky na pečenie, maslo, vajcia, múka alebo cukor. Domácnosti si dnes vypomáhajú aj hotovými polotovarmi, akým je napríklad hotové cesto, obľúbené je však aj hotové suché pečivo.
Najviac v priemere minú rodiny s malými deťmi. Naopak, najmenšiu čiastku za veľkonočné cukrovinky dajú domácnosti s tínedžermi. Na Slovensku je nakupovanie intenzívne vo všetkých sídlach, podpriemerne skončili najväčšie mestá, a to v SR Bratislava a v ČR Praha.
Všetky uvedené informácie sú z kontinuálneho monitoringu nákupného správania domácností GfK Consumer Panel Services za rok 2016. GfK Consumer Panel Services sleduje nákupy rychloobrátkového tovaru na reprezentatívnej vzorke 1500 slovenských a 2000 českých domácností.