Londýn 21. februára 2019 (HSP/Foto:Vianney Le Caer/Invision/AP)
Vedúci výkonný riaditeľ a hlavný kreatívny riaditeľ luxusnej módnej značky Burberry sa ospravedlnili za to, že počas londýnskeho týždňa módy predviedli na móle mikinu so slučkou na krku
Marco Gobbetti, výkonný riaditeľ FTSE, uviedol v utorkovom vyhlásení, že Burberry “hlboko ľutuje, čo sôsobili” a slučku odstránia zo svojej kolekcie jeseň-zima 2019 spolu so všetkými fotkami, na ktorých boli kúsky prezentované.
Riccardo Tisci, kreatívny riaditeľ spoločnosti Burberry, sa tiež ospravedlnil a povedal, že hoci ho k designu inšpirovala námorna tématika, uvedomil som si, že to bolo necitlivé.
Liz Kennedy, modelka, ktorá umiestnila fotografiu s kapucňou a s dlhým odkazom, adresovaným Burberry a Tisci na Instagram, napísala, že samovražda jednoducho v móde nemá čo hľadať. Značky dokážu šokovať aj inými spôsobmi, takže sa podľa nej nehodí zosmiešňovať predmet, ktorým si tisíce ľudí zobrali život.
Ako uvádza portál Guardian, jej príspevok vyvolal veľa negatívnych komentárov na sociálnych sietiach namierených na Burberry a Tisci.
Kennedy a ďalší kritici uviedli, že spoločnosť to mala predvídať.
“Masívna značka ako Burberry, ktorá je zvyčajne považovaná za komerčnú a elegantnú, by nemala prehliadať takú zjavnú podobnosť. Po tom, ako som videla tento model, som mala pocit, ako keby som bol späť tam, kde som bola, keď som prežila skúsenosť so samovraždou v mojej rodine,” napísala Kennedy na Instagram.
Toto faux pas prichádza po viacerých módnych prešľapoch. Príkladom je značka Gucci, ktorá minulý týždeň stiahla z trhu sveter, ktorého nadrozmerný golier sa mal podobať na čiernu tvár.
Známa speváčka, Katy Perry, stiahla z predaja svoje topánky kvôli obvineniu z rasizmu (viac v článku).