Bratislava 13. júna (TASR / Ilustrácia: HSP) – Bratislavský samosprávny kraj (BSK) urobil ďalší ústretový krok voči obyvateľom kraja, od júna otvoril kanceláriu prvého kontaktu pre oblasť sociálnych vecí. „Otvorením kancelárie prvého kontaktu sa zvyšuje kvalita poskytovaných sociálnych služieb v BSK, ich adresnosť a zvýši sa štandard v prístupnosti ku klientovi,“ povedal predseda BSK Pavol Frešo (na snímke).
Cieľom je poskytnúť komplexné informácie o sociálnych službách. Občania, ktorí vyhľadajú pomoc pri riešení svojej sociálnej situácie, získajú všetky potrebné informácie na jednom mieste. Kancelária zabezpečuje najmä základné sociálne poradenstvo v oblasti pomoci v nepriaznivej alebo krízovej sociálnej situácii, pri podávaní žiadostí o posúdenie odkázanosti na sociálnu službu, alebo žiadostí o uzatvorenie zmluvy o poskytnutí sociálnej služby, usmernení občana na odborné pracovisko v prípade, ak nebude možné vybaviť potrebné náležitosti v kancelárii prvého kontaktu.
Kancelária sa nachádza na prízemí Úradu BSK na Sabinovskej 16 v Bratislave. Občania sa môžu osobne informovať počas stránkových dní v pondelok a stredu od 8.00 do 16.00 h a v piatok od 8.00 do 12.00 h. Počas celého týždňa je k dispozícií aj telefonický kontakt 02/48 264 931 a emailový kontakt kancelariaprvehokontaktu@region-bsk.sk.