Podľa výsledkov predbežného vyšetrovania katastrofy indonézskeho lietadla 29. októbra vyšlo najavo, že lietadlá Boeing 737 Max môžu automaticky spúšťať nos lietadla v prípadoch, kedy hrozí odtrhnutie prúdu obtekajúceho vzduchu (nekontrolovateľné porušenie bilancie vzdušných prúdov), povedal zdroj Bloombergu.
Podotkol, že pilotom bude vysvetlené, čo majú robiť v takomto prípade.
Katastrofa indonézskeho Boeingu
Lietadlo Boeing 737 indonézskej leteckej spoločnosti Lion Air sa zrútilo ráno 29. októbra do mora pri pobreží Západnej Jávy 13. minút po odlete z Jakarty. Na palube lietadla bolo podľa predbežných informácií osem členov posádky a 181 cestujúcich vrátane troch detí. Príčiny katastrofy neboli zatiaľ zistené. Havarované lietadlo bolo vyrobené v roku 2018, letecká spoločnosť ho využívala od augusta.
Indonézske úrady neskôr oznámili, že snímač rýchlosti letu havarovaného lietadla nefungoval v priebehu štyroch posledných letov.