Londýn 22. novembra 2017 (HSP/Foto:Matt Cardy/Getty Images)
Zdá sa, že prekrúcanie histórie sa stalo súčasťou dnešnej politicky korektnej doby. Televízie odmietajú vysielať dokumentárne filmy o boji Európanov proti moslimským hordám a argumentujú pritom “islamofóbiou”. Podobne sa prekrúca história aj vo Veľkej Británii kde na školách učia deti, že Británia vlastne nemá žiadnych pôvodných obyvateľov, ale je to “národ imigrantov.”
„Vláda by mala splnomocniť mimovládne organizácie a aktivistov v rasovej oblasti, aby zabezpečili, že v médiach nebudú etnické menšiny zobrazované v zlom svetle a školské osnovy musia byť zmenené tak, aby sa každé dieťa učilo, že Británia nemá domorodé obyvateľstvo, “píše sa v novej správe o islamofóbii. Informoval portál Breitbart
V správe sa ďalej píše: “Je to stále výzva pre nás všetkých. Think tank Runnymede Trust tvrdí, že “anti-moslimský rasizmus” je zodpovedný za všetky nerovnosti medzi moslimami a inými skupinami v Británii, v celom rade problémov, od zdravia, bývania, životného prostredia cez vzdelávanie, zamestnanosť až po trestné parvo.”
Jedným z hlavných odporúčaní správy je, aby tlač a médiá boli prepracované tak, aby spravodajstvo nevyvolávalo negatívne vnímanie etnických menšín , alebo náboženských skupín.
Správa tiež chváli vládny akčný plán proti nenávistným zločinom z roku 2016, ktorý má za úlohu “predchádzať nenávistným zločinom tým, že spochybňuje postoje, ktoré podporujú takéto zločiny a pracuje s mladými ľuďmi na školách”. Správa však dodáva: “Musí to zahŕňať základný učebný plán, aby sa zabezpečilo že o histórii migrácie sa bude vyučovať efektívne.”
Práve mimovládka s názvom Runnymede Trust financovaná Britskou vládou vypracovala nový model histórie pre stredné školy ponúkaný študentom od roku 2016, pričom poukazuje, aby sa v školských osnovách vyučovalo napríklad, že Afričania boli v Británii už pred Angličanmi, ktorí sú v nich popisovaní ako “rozvratní” a “nebezpeční”.
Projekt s názvom “Náš migračný príbeh” učí študentov, že Spojené kráľovstvo je krajinou neustálych migrácií bez domorodého obyvateľstva, ktorého “bohatstvo a moc” prišlo len ako následok vykorisťovania svetových zdrojov a ľudí po celom svete.
Takáto výučba histórie má však aj kritikov. Vojenský historik a spisovateľ Antony Beevor povedal: “Migrácia je veľmi platná oblasť pre štúdium, keď je to ale otázkou prepísania histórie kvôli povzbudeniu morálky určitých zložiek obyvateľstva než dôsledný postoj k skutočnostiam, tak je to úplne prekrúcanie a je to nehoráznosť.”
Profesor Alan Smithers z Buckinghamskej univerzity, špecializovaný poradca Výboru pre vzdelávanie, povedal: “Toto sa zdá byť zamerané skôr na indoktrináciu než na vzdelanie. Je to nebezpečné, pretože súdržná spoločnosť závisí od autenticky zdieľaného pohľadu na históriu. ”
Samuel Gdovin