O jeho pozastavenie sa postaral práve Andrej Danko. V predvolebných vyhláseniach predseda SNS hovoril o zrušení tendru ako o jednej z hlavných priorít strany. “Možno takou pikoškou z hľadiska šetrenia verejných zdrojov je aj ústupok v investícii pri budovaní radarov, ktoré boli tak často medializované,” povedal Danko. Podpredseda strany Cyril Laško pre aktuality.sk zdôraznil, že spoločnosť má podľa neho vážnejšie problémy a peniaze môžu ísť aj na iné účely.
Merať sa malo predovšetkým na miestach, kde sa stávajú vážne dopravné nehody. Kaliňák ešte v januári zdôrazňoval, že by mala odpadnúť manuálna práca policajtov.“ Na to malo slúžiť hardwarové a softwarové vybavenie, ktoré vygeneruje hotovú výzvu na zaplatenie sankcie majiteľovi vozidla,“ vysvetľoval Kaliňák. Tender však je už rozbehnutý a mal fungovať od septembra tohto roka. Predkladanie ponúk sa pritom posunulo na 8. 4. 2016.
Podľa Úradu verejného obstarávania predmetom zákazky je poskytovanie komplexnej služby v rámci inštitútu objektívne zodpovednosti, zahŕňajúcej návrh, vybudovanie, nasadenie, testovanie a odovzdanie systém pre kontrolu a evidenciu dodržiavania pravidiel cestnej premávky.
To, či sa tender znova rozbehne, lebo pozastavenie tendra slúžilo iba na upokojenie emócií v procese zostavovania vlády, alebo bude skutočne zrušený, sa bude odvíjať najmä od toho, či SNS bude mať v novej vláde skutočný vplyv.
Patrícia Víťazová