Balík opatrení, do ktorého patrí aj digitálna daň, sa zameriava na veľké technologické spoločnosti ako Google, Amazon a Facebook. Podľa vlády totiž neplatia spravodlivé dane.
Plán, ktorý bude čoskoro predložený na schválenie parlamentu, zahŕňa päťpercentnú daň z príjmov z online reklamy pre spoločnosti, ktorých celosvetový ročný príjem je najmenej 750 miliónov eur.
Ďalšie opatrenie sa týka dane z pridanej hodnoty na balíky posielané do Rakúska poštou z krajín mimo Európskej únie.
Dnes podliehajú zdaneniu balíčky od hodnoty 22 eur, po novom by mali zdaneniu podliehať všetky balíčky. Dôvodom sú podľa ministerstva časté podvody, najmä pokiaľ ide o balíčky z Číny.
Ďalším opatrením je aj povinnosť pre ubytovacie platformy, ktoré budú musieť úradomhlásiť všetky rezervácie a príjmy od hostiteľov. V prípade, že hostiteľ nezaplatí daň z príjmov z rezervácie, zodpovedná bude online platforma.
Opatrenia by mali vstúpiť do platnosti od roku 2020.