Leuven 13. júla 2016 (HSP/Foto:TASR/AP-Gene J. Puskar, File)
Belgický Anheuser-Busch InBev (AB InBev), ktorý po kúpe svojho najväčšieho súpera SABMiller bude čoskoro vlastniť takmer 30 % svetovej produkcie piva, sa chce zamerať na nízkoalkoholické a nealkoholické pivá na podporu zdravia konzumentov
Podľa predpovede má v AB InBev produkcia nízkoalkoholického a nealkoholického piva vzrásť do konca roka 2025 až na 20 % jej ziskov, čo agentúra Reuters oceňuje ako odvážny cieľ. Jeho posledná novinka 0,0 % Budweiser Prohibition Beer by mal byť možnou predohrou k expanzii na trhu.
Tento dnes už pivovarský gigant, ktorý vlastní známe značky Budweiser, Stella Artois a Corona, propagoval nealkoholické pivo ešte pred vyše 30 rokmi, no s obmedzeným úspechom. Teraz hrá v jeho prospech stabilný spotrebiteľský dopyt a chuť nealko-piva blížiaca sa chuti toho klasického. Vtedy vedel osloviť nealko-pivom len vodičov či ženy, teraz aj abstinentov, ľudí dbajúcich o zdravý životný štýl, či hľadajúcich viac prírodné alternatívy k štandardných nealkoholickým nápojom.
Globálny riaditeľ AB InBev Charles Nouwen prezradil, že pri výrobe nealko-piva sa už v ranej fáze zastavil proces kvasenia, čím sa dosiahlo sladké sladové pivo. Teraz by však chcel vyrábať nealkoholické pivo čo najviac podobné Budweiseru, ale bude “guľatejšie a bohatšie”.
Generálny riaditeľ AB InBev Carlos Brito predstavil akcionárom v apríli aj ďalší spotrebiteľský trend nízkokalorických pív a pív vyrobených z prírodných surovín. “Máte oceán príležitostí, všetky tieto nealkoholické nápoje, vody, džúsy, energetické nápoje, ktoré sme dodnes neriešili,” konštatuje. Brito tiež začne variáciami aktuálnych produktov a tiež s úplne novými značkami na základe výsledkov pilotných projektov “inteligentného pitia” v Argentíne, Belgicku, Brazílii, Číne, Mexiku a v USA.
Podobne ako AB InBev zmýšľa aj dánsky Carlsberg. Jeho vedúci Cees ‘t Hart sa v marci vyjadril, že chce byť lídrom v oblasti nealkoholických nápojov, všímajúc si rýchly rast spotrebiteľského dopytu v tomto smere.