Praha 16. októbra (TASR) – Nemecká rodinná firma Kärcher, popredný výrobca čistiacej techniky, začala v Česku budovať obchodnú sieť. Plánuje do nej investovať desiatky miliónov korún, uvádza na svojej internetovej stránke český denník E15.
Firma vďaka rastúcemu podielu na českom trhu a širšej ponuke počíta tento rok so zvýšením tržieb v susednej krajine medziročne o 20 % na zhruba 400 miliónov Kč (15,62 milióna eur).
"Tento rok máme v Českej republike unikátnu situáciu, pretože bola vypísaná podpora na odstraňovanie prachu z ovzdušia, takže sa predáva veľa čistiacej techniky určenej pre komunálne služby," uviedla pre E15 šéfka českej pobočky Kärcher Milada Skutilová.
Trh ako taký pritom podľa jej slov prešľapuje na mieste. Kärcher sa preto snaží preniknúť aj do nových oblastí, napríklad zavlažovacích systémov pre záhrady. V tomto odvetví má v Česku zatiaľ dominantné postavenie iná nemecká spoločnosť – Gardena zo skupiny Husqvarna.
Kärcher vlani zvýšil globálne tržby zhruba o 25 % na 1,9 miliardy eur. Spoločnosť zamestnáva na celom svete približne 10.000 ľudí. Pri výrobe čistiacej techniky v typických žltočiernych farbách sa využívajú aj komponenty, ktoré Kärcheru dodávajú české firmy.
(1 EUR = 25,615 CZK)