Spoločnosti čoraz viac obmedzujú používanie e-mailov, aby svojim zamestnancom zabránili vo vyhorení. Striktné pravidlá používania e-mailov však môžu byť podľa výskumu škodlivé pre zamestnancov s úzkosťami a neuroticizmom. Takíto zamestnanci totiž potrebujú mať možnosť reagovať na “hromadiace sa e-maily”, inak môžu mať pocit ešte väčšieho stresu a preťaženia.
Podľa docentky manažmentu na University of Sussex Business School Emmy Russell by sa firmy mali, napriek najlepším úmyslom pri obmedzovaní používania e-mailov, vyhýbať aplikovaniu univerzálnych pravidiel pre všetkých. “Plošné zákazy nebudú pravdepodobne vítané u zamestnancov, ktorých prioritou je pracovný výkon a ktorí uprednostňujú prácu mimo pracovnej doby, ak im to pomáha dokončiť ich pracovné úlohy,” vysvetlila. “Ľudia potrebujú pracovať s e-mailom spôsobom, aký vyhovuje ich osobnosti a ich prioritným cieľom, aby mali pocit, že si primerane manažujú svoju pracovnú záťaž,” dodala.
Medzi spoločnosti, ktoré obmedzili používanie e-mailov, patrí, napríklad, nemecký Volkswagen, ktorý nastavil svoje servery tak, aby sa zamestnancom e-maily do telefónov doručovali najskôr polhodinu pred začiatkom pracovnej doby a nedoručovali sa neskôr ako polhodinu po jej ukončení a počas víkendov. Spoločnosť Lidl v Belgicku zase minulý rok zakázala všetky interné e-maily medzi 18:00 a 07:00, aby si zamestnanci mohli vyčistiť myseľ a užiť si voľno.
Niektoré vlády teraz pracujú na širšom zavedení takýchto pravidiel. V roku 2017 prijali vo Francúzsku zákon, ktorý od spoločností nad 50 zamestnancov požaduje, aby určili čas, keď by zamestnanci nemali posielať ani prijímať e-maily. Sú však pochybnosti, že sa takýmto pravidlom budú riadiť všetci. Mesto New York zase tento rok diskutovalo o návrhoch stať sa prvým mestom v Spojených štátoch, ktoré by umožnilo zamestnancom mať po práci “právo na odpojenie”.