Každý rok sa opakuje tá istá situácia. Zákazníci míňajú nemalé finančné čiastky za Vianoce a vianočné darčeky a následne ich obchodníci lákajú späť do obchodov na veľké povianočné zľavy. Tie môžu mať na zákazníka tak silný psychologický účinok, že pod ich tlakom nakúpi produkty, ktoré nepotrebuje a za normálnych podmienok by ich ani nekúpil.
Nie každá zľava je ale skutočnou zľavou a mnoho obchodníkov skúša najrôznejšie praktiky. Niektorí napríklad umelo navýšia “bežnú” cenu za účelom jej následného zníženia v rámci zľavy a označia produkt za zľavnený, bez toho, aby k zníženiu ceny skutočne došlo. Iní lákajú zákazníkov do obchodov na zľavy, ktoré sa v skutočnosti týkajú len malej vzorky produktov.
„Zistili sme, že 21,09 % žien vo veku 25 až 34 rokov (oproti 20,82 % mužom rovnakej vekovej kategórie) dlhuje najviac pôžičky v rozmedzí 400 až 800 eur. Pôžičky do 1200 eur nespláca 16 % žien s priemerným vekom 29,5 roku, oproti 15,5 % mužov. Pri pôžičkách do 3000 eur sa pomer medzi mužským a ženským pohlavím už úplne vyrovnáva. Vyššie sumy požičaných finančných prostriedkov sú už prevažne v réžii mužov,” hovorí Veronika Kuřinová zo spoločnosti KRUK Česká a Slovenská republika.
Ako uviedla, zo štatistík spoločnosti vyplýva, že najviac zadlžených žien žije v Banskobystrickom kraji (45,1 %), ďalej v Nitrianskom (45,03 %) a Žilinskom kraji (42,87 %). Najmenej potom v Prešovskom (40,11 %) a Košickom (41,61 %) kraji.
mž