Praha 28. mája (TASR) – Západočeská pobočka Českej obchodnej inšpekcie udelila dosiaľ najvyššiu pokutu za praktiky na predvádzacích akciách. Firma s názvom 1. Česká reklamná spoločnosť má zaplatiť celkovo 2,47 milióna korún za rôzne prehrešky vrátane použitia agresívnych praktík. Informoval o tom dnes spravodajský portál iDNES.cz.
Podľa inšpekcie prebehli opakované kontroly predvádzacích akcií v Plzenskom a Karlovarskom kraji. Na prezentáciách firmy 1. Česká reklamná spoločnosť boli kontrolóri celkovo trikrát, zistili rôzne formy nekalých praktík a dali za ne sankcie vo výške 2,47 milióna českých korún.
Z celkovej sumy bola najvýraznejšia dvojmiliónová pokuta, udelená v máji za použitie aj agresívnych praktík.
Všeobecne inšpektori zistili napríklad klamanie o dĺžke záručnej lehoty, ktorá bola namiesto avizovaných osem rokov poskytovaná len na dva roky. Stávalo sa tiež, že účastníci akcie nedostali darčeky, sľúbené na pozvánkach.
Na jednej akcii sa organizovalo aj losovanie, v ktorom vyhral spotrebiteľ výrobky do domácnosti, ale už nevedel, že podmienkou je nákup za 35.000 korún.
Celkovo zistili inšpektori nedostatky u 80 percent navštívených predvádzacích akcií rôznych spoločností, nielen u 1. Českej reklamnej. Pri tejto konkrétnej firme však podali návrh na zrušenie jej živnostenského oprávnenia. V minulosti už dostala od inšpekcie pokutu vo výške 1,8 milióna korún.