Bratislava 26. novembra 2014 (TASR/HSP/Foto:TASR)
Nový minister by podľa Crmomana nemal zabúdať na to, že slovenské školstvo má množstvo nevyriešených problémov
Ďalšia zmena vo vedení ministerstva školstva je politické rozhodnutie a nie je dobrým signálom, pretože nevyjadruje stabilitu v samotnom školstve na Slovensku. Pre TASR to povedal člen Slovenskej komory učiteľov Vladimír Crmoman.
Životnosť ministrov školstva je podľa neho v priemere 1,3 roka a po utorku (25.11.) sa tento koeficient ešte zníži. “Chýba tu kontinuita. Veľa učiteľov sa sťažuje, že na ministerstvo vždy príde niekto nový, niečo začne a o chvíľu už odchádza,” skonštatoval Crmoman. Myslí si, že ukáže len čas, ako bude fungovať slovenské školstvo pod vedením nového ministra Juraja Draxlera. “Môže to byť aj pozitívna zmena, keďže pôsobil v zahraničí a vie porovnať, ako školstvo funguje tam a ako na Slovensku,” podotkol.
Tvrdí však, že rezortu školstva už nestačí vysielať len pozitívne správy o zefektívnení, zlepšení dynamiky či starostlivosti o učiteľov, no musí mať reálnu víziu, ktorú začne plniť. Nový minister by podľa Crmomana nemal zabúdať na to, že slovenské školstvo má množstvo nevyriešených problémov, ako chýbajúcich mladých učiteľov, podpriemerné finančné ohodnotenie pedagogických zamestnancov a ich nízky spoločenský status v porovnaní s krajinami V4. “Treba hľadať riešenia, ako posunúť školstvo ďalej. Potrebujeme systémovú zmenu, nie jednorazové riešenia. Učitelia sú totiž už otrávení z opakovaných sľubov,” dodal.
Pre šéfa Odborového zväzu pracovníkov školstva a vedy na Slovensku Pavla Ondeka bol odchod Petra Pellegriniho z postu ministra školstva prekvapením. “V školstve sa momentálne deje to, že pán Draxler, keď sa nemýlim, je 17. ministrom. Časté zmeny nie sú dobré pre tak silný rezort,” uviedol pre TASR Ondek. Podľa jeho slov sú aj štyri roky málo na to, aby minister dokázal realizovať svoje vízie. Ako dodal, Draxler by mohol byť pre školstvo prínosom. V najbližších dňoch sa s ním odborári plánujú stretnúť.
ml