Bratislava 6. marca (HSP/Foto:Volkswagen)
Segment úžitkových áut je pomenovaný prinajmänšom zvláštne. Nejeden by totiž očakával, že z každého auta by mal byť úžitok. Toľko jazykovedné okienko. Terénne pickupy nie sú v našich zemepisných šírka významne obľúbené, táto móda nám ide skôr z USA. A to vedia aj tvorcovia Amaroku, s ktorých sa chcú hlavne presadiť na americkom trhu.
Koncernový Amarok sa dodáva s dieslovým motorom s výkonom 103 kW alebo 132 kW. Pohon štyroch kolies, svetlá výška 25 centimetrov a mechanická uzávierka zadného diferenciálu ho predurčujú na život v teréne. Okrem dravosti a sily však ponúka veľkorysý praktický interiér a množstvo úložných priestorov.
Amarok sa vo vylepšenej vezrii predstavil na autosalóne v Ženeve. Zaujal osem-valcovým motorom s výkonom 306 kW. V tejto konfigurácii zrýchli z 0 na 100 km/h za 6 sekúnd a dosiahne maximálnu rýchlosť 222 km/h. S takými parametrami sa Amarok nestratí ani na nemeckej diaľnici.
Či sa už rozhodnete pre koncernovú alebo vylepšenú verziu, Amarok prináša úžitok v mnohých smeroch: pracant v ťažkom teréne, použiteľný na bežných cestách aj poslušný prepravca nákladu.