Bratislava 5. júna 2015 (TASR/HSP)
Slovak Business Agency vysiela slovenské inovatívne firmy na festivaly a stretnutia vo svete, aby nabrali skúsenosti a spätné väzby
Slovensko má obrovský kapitál v ľuďoch, ktorí majú zaujímavé podnikateľské nápady, napriek tomu ešte mnohé tímy nedokážu presvedčiť investorov, aby do nich vložili svoj kapitál. Konštatoval to pre TASR riaditeľ Slovak Business Agency (SBA) Branislav Šafárik. Opieral sa aj o nedávnu Startup Sharks Roadshow, ktorú absolvoval v Bratislave, v Žiline a v Košiciach s piatimi skúsenými investori z USA zo Silicon Valley.
“Stretávali sme sa so startupistami, ale aj s ľuďmi, ktorí len uvažujú o podnikaní. Identifikovali množstvo oblastí. Našich priateľov zo Silicon Valley myšlienka ako taká zaujala, ale neposunula ich do štádia, že by tímu dôverovali. Čiže máme na to, aby sme sa v tejto oblasti niekde posunuli, a teraz je na nás, ako vyvinieme všetky nástroje a potreby, aby sa myšlienky dotvorili a presadili v praxi,” konštatoval šéf SBA.
SBA v rámci otvorenej výzvy vysiela slovenské inovatívne firmy na festivaly a stretnutia vo svete, aby nabrali skúsenosti a spätné väzby. “Snažíme sa startupy posielať von. Ekosystém totiž nevybudujeme tak, že máme tu inštitúciu, ale cez fyzické a právnické osoby, ktoré môžu zo systému prijímať, ale do systému aj dávať. Výzva je vždy otvorená, proces je otvorený. Pokiaľ máme prostriedky, a tie zatiaľ sú, štát startupy podporuje, tak to treba využiť a podať žiadosť,” vyzval šéf SBA.