Moskve 26. júna 2018 (HSP/Sputnik/Foto:Sputnik-Igor Russak)
Zjednotená letecká korporácia neplánuje úvodné projektovanie lietadla, ktoré má nahradiť An-124, vypracováva ale opatrenie na zachovanie dobrého stavu existujúceho parku lietadiel An-124 a Il-76, oznámili Sputniku na oddelení transportného letectva Zjednotenej leteckej korporácie.
„Čo sa týka programu stredného vojensko-transportného lietadla, potom akciová spoločnosť Il skutočne v súčasnej dobe robí úvodné projektovanie Il-276. Toto lietadlo má nahradiť An-12, ktorý má nosnosť asi 20 ton,” upresnil zdroj agentúry.
Veliteľ ruského vojensko-transportného letectva Vladimir Benediktov oznámil, že sa skúma možnosť obnovenia výroby Ruslanov, ktorá bola zastavená v roku 2003, zatiaľ ale nebolo rozhodnuté. Následne viceprezident zjednotenej leteckej korporácie pre transportné letectvo a generálny riaditeľ spoločnosti Il Alexej Rogozin vyhlásil, že výroba ťažkých transportných lietadiel An-124 sa dá obnoviť, že je to úloha síce ťažká, ale riešiteľná.
An-124-100 Ruslan je jedným z lietadiel s najväčšou nosnosťou na svete. Bolo vyprojektované v prvej polovici 80. rokov v konštrukčnej kancelárii Antonova spolu s poprednými sovietskymi vedeckovýskumnými ústavmi, podnikmi, organizáciami leteckého priemyslu a ministerstvami. Na jeho vývoji a výrobe sa podieľal celý Sovietsky zväz.