Až vyše tretina z nich pritom uvádza pokles príjmov v porovnaní s obdobím pred pandémiou, 12 % opýtaných prišlo o príjmy úplne. Zhruba 40 % respondentov pritom uvádza, že pandémia nemala na ich príjmy žiaden vplyv a ich zárobok je na rovnakej úrovni, ako predtým.
Nová situácia však mení aj nákupné zvyky časti Slovákov. Približne štvrtina respondentov prieskumu totiž tvrdí, že počas pandémie nakupuje menej, ako boli predtým zvyknutí. Naopak 17 % opýtaných tvrdí, že nakupuje viac a do zásoby. Nákupné zvyky nezmenilo 60 % respondentov. Čo sa týka frekvencie nakupovania potravín a drogérie, v tejto dobe je najčastejšie preferované raz za týždeň, čo uvádza 36 % opytovaných. Okolo 20 % respondentov nakupuje častejšie ako raz za týždeň a rovnaké percento chodí na nákup nepravidelne, teda vždy, keď potrebujú dokúpiť presne to, čo im chýba. Raz za 14 dní chodí nakupovať 16 % opýtaných.
V súvislosti so zatvorením kamenných predajní, ktoré predávajú iný sortiment ako potraviny a drogériu, sa niektorí Slováci z rady internetových užívateľov obrátili k nákupom v online prostredí. Zhruba štvrtina uviedla, že online nakúpila lieky a zdravotné pomôcky alebo nové oblečenie. Viac ako pätina respondentov cez e-shopy kupovala elektroniku. Štvrtina Slovákov tvrdí, že v posledných týždňoch nenakúpila online vôbec nič.