Podľa novín The Washington Times, profesori z Chicaga sa vyjadrili, že Obamovo prezidentské centrum (Obama Presidential Centre) neposkytne okolitým susedstvám “sľúbený rozvoj alebo ekonomické výhody”. V liste dodávajú: “Obávame sa, že to nie sú najlepšie spôsoby využitia verejných prostriedkov na investovanie do budúcnosti Chicaga.”
Tento list bol interne posielaný na Chicagskej univerzite, prvýkrát ho zverejnil Blair Kamin, architektonický kritik na Chicago Tribune.
Knižnica by mala prevziať aj veľké časti dvoch historických verejných parkov Jackson Park a Midway Plaisance, čím by sa uzatvorila hlavná križovatka medzi South Side a Cornell Avenue a spôsobilo by to “dopravnú zápchu”.
Hovorca Obamovej nadácie vyzdvihuje to, že by knižnica každoročne prilákala stovky tisíc ľudí do južnej časti mesta (South Side) a “posilní hospodárske prostredie v regióne”. Chicago bolo vybrané preto, lebo Barack Obama prednášal na jeho právnickej fakulte od roku 1992 do roku 2004. Navrhovaný komplex by ležal pri brehu Michiganského jazera, vedľa Múzea vedy a priemyslu a cez ulicu od areálu univerzitného kampusu.
Projekt je financovaný zo súkromných darov, ale očakáva sa, že bude vyžadovať až 100 miliónov dolárov na zlepšenie infraštruktúry okolitého územia. Podľa profesorov však bude ekonomický rozvoj obmedzený, pretože “priľahlá oblasť nemá dispozície k tomu, aby tam mohol vyrásť nový obchod, nová kaviareň či reštaurácia alebo aby do susedstva pribudlo ďalšie kultúrne centrum.
Jackson Park je “jedným z najdôležitejších mestských parkov” patriacim do národného registra historických miest, a tak “by sa Chicago malo zamerať na zachovanie našich verejných parkov ako otvorených priestorov pre relaxáciu a hranie pre všetkých občanov”.
V liste sa nakoniec uvádza, že by nevznikli námietky, “ak by plán skutočne podporil hospodársky rozvoj v našich štvrtiach a rešpektoval naše vzácne verejné mestské parky” a Obamova nadácia bola vyzvaná, aby “preskúmala alternatívne lokality na južnej strane, ktoré by mohli byť vyvinuté s väčším ekonomickým prínosom, lepšou verejnou dopravou a nižšou cenou pre daňových poplatníkov”.