Zároveň uviedol, že hodnota tovarov od dodávateľov so sídlom v SR pre Lidl Slovensko aktuálne predstavuje 232 miliónov eur, čo predstavuje nárast za dva roky o 43 %. Naopak, export slovenských výrobkov na pulty Lidl predajní v zahraničí aktuálne činí 53 miliónov eur, pri náraste za dva roky o 41 %. Rastie aj počet slovenských dodávateľov, ktorých má Lidl momentálne viac ako 170.
“Dodávatelia zo Slovenska zaviezli v obchodnom roku 2018 takmer 30 % potravinového tovaru pre Lidl, čo zároveň tvorilo najväčší podiel na celkovom závoze. Druhú priečku obsadili firmy z Českej republiky (23%) a tretí v poradí boli Nemci (19%),” ozrejmil Matúš Gala. V aktuálnom obchodnom roku, marec 2019 až február 2020, otvoril diskont zatiaľ tri nové predajne. V Košiciach, Bojniciach a v bratislavskom Poluse. Do konca aktuálneho kalendárneho roka pribudnú ešte predajne v Krompachoch a Trenčíne. “Znamená to, že pôjde o expanzne najsilnejší rok za ostatných šesť rokov,” dodal Gála.
Kým na začiatku svojho pôsobenia bol Lidl prítomný v 14 slovenských mestách, dnes má na Slovensku 137 predajní v 93 mestách, tri logistické centrá, centrálu a outlet spotrebného tovaru. V deň otvorenia svojich prvých predajní zamestnával Lidl na Slovensku 482 ľudí, dnes ich má viac ako 4 800. “Lidl doteraz na Slovensku realizoval spoločensky zodpovedné projekty v hodnote viac ako 8,5 milióna eur. Zároveň dlhodobo prispieva k skvalitňovaniu zdravotnej starostlivosti o vážne choré malé deti. V rámci projektu Dobré rozprávky každý rok venuje život zachraňujúce prístroje všetkým pôrodniciam umožňujúcim bezplatný pôrod. Doteraz sa podarilo slovenské nemocnice podporiť stovkami prístrojov v hodnote viac ako 3,5 milióna eur. Lidl postavil v slovenských mestách aj štyridsať ihrísk Žihadielok v hodnote 3,5 milióna eur,” konštatoval Gála.
V pondelok 9. septembra 2019 oslávil Lidl 15 rokov od otvorenia svojich prvých predajní na Slovensku. Lidl prišiel na slovenský trh ako posledný z veľkých potravinových reťazcov a aktuálne zákazníkom ponúka viac ako 200 privátnych značiek, ktorých podiel na celkovom sortimente dosahuje 80 %. Nemecký obchodný reťazec Lidl je pre zákazníkov dostupný v 29 krajinách sveta.