NAŽIVO

Izraelská armáda podnikla sériu útokov na ciele hnutia Hizballáh v Libanone. Medzi ciele patrili sklady so zbraňami a výcvikový komplex. Informuje agentúra AFP.

10:55

Nemecko sa v dohľadnej budúcnosti nezapojí do Medzinárodných stabilizačných síl ISF, ktoré sú súčasťou mierového plánu pre Pásmo Gazy. Uviedol nemecký minister zahraničných vecí Johann Wadephul v rozhovore pre agentúru DPA.

09:58

Španielska vláda zagratulovala honduraskému konzervatívcovi Nasrymu Asfurovi po tom, čo bol vyhlásený za víťaza sporných prezidentských volieb. Informuje agentúra AFP.

08:05

Japonská vláda schválila rekordný rozpočet na nadchádzajúci fiškálny rok v celkovej výške 782 miliárd dolárov.

Rozpočet na obranu krajiny je vo výške viac ako 58 miliárd dolárov. Informujú agentúry AP a AFP.

07:25

Juhokórejskí prokurátori požiadali o desaťročný trest odňatia slobody pre bývalého prezidenta Jun Sok-jola.

Trest je za marenie spravodlivosti a ďalšie obvinenia súvisiace s jeho pokusom o vyhlásenie stanného práva v roku 2024. Informujú agentúry Jonhap a AFP.

07:25

Nigérijské ministerstvo zahraničných vecí v skorých ranných hodinách potvrdilo, že USA zaútočili na„teroristické ciele“ v severozápadnej časti krajiny po tom, ako americký prezident Donald Trump informoval o operácii proti militantom z džihádistickej organizácie Islamský štát. Informovala agentúra AFP.

07:23
Zobraziť všetky

NAJČÍTANEJŠIE










.

Krzánová: Lietadlo pristane aj bez motorov, hrozba je skôr požiar na palube

Letectvo je jednou z profesií, kde sa doteraz dokázalo presadiť len minimum žien. Tie dominujú skôr na pozíciách letušiek či pozemného personálu, no pilotiek stále nie je dosť. Ivana Krzánová je jednou z tých, ktorým sa to darí. Je na najlepšej ceste splniť si svoj sen a riadiť lietadlo v renomovanej leteckej spoločnosti na pravidelných linkách.

❚❚
.

V rozhovore v rámci multimediálneho projektu TASR Osobnosti: tváre, myšlienky prezradila, čo je potrebné k tomu, aby sa človek stal pilotom, ako poznať Slovensko z výšky, aj to, čo je najväčším rizikom pri lietaní.
Ako ste sa dostali k lietaniu?

Nikto ma k nemu neviedol, no pomaly som k nemu začala inklinovať. Napokon, po prvý raz som letela, až keď som mala 18 rokov. Rozhodujúci moment prišiel práve v maturitnom ročníku, keď som sa rozhodovala, kam ísť ďalej študovať, informatiku či letectvo. Napokon to vyhrali lietadlá a podľahla som im naplno hneď od začiatku štúdia. Keď som potom chodila na dovolenky lietadlom, viac fotografií som spravila z jeho paluby ako z cieľovej destinácie.
Nie je to však príliš chlapský svet pre ženu?

Veľa žien tu nie je, to je pravda. Zatiaľ je to však fajn. Mám licenciu súkromného pilota a teraz sa učím a trénujem, aby som mohla pilotovať aj dopravné lietadlá. Tam potom uvidím, ako ma akceptuje množstvo mužov – pilotov. V niektorých krajinách sa už postupne zvyšuje percento žien. Letectvo som vyštudovala na vysokej škole v Košiciach, kde bol približne rovnaký pomer oboch pohlaví. Po nej som pokračovala ako letuška v Dubaji. Tam som si chcela zarobiť peniaze na splnenie svojho sna, byť pilotkou.
Na čo vás pripravila vysoká škola, keď ste sa po nej ešte nestali pilotkou?

.

Študovala som riadenie leteckej dopravy. Absolvent takéhoto odboru sa môže uplatniť v akejkoľvek leteckej spoločnosti v rámci pozemnej prevádzky. Aj tí, ktorí na škole študovali program Profesionálny pilot, skončili ako bakalári a ak chceli pokračovať, museli ísť na inžinierske štúdium k nám.
To znamená, že na to, aby sa stali profesionálnymi pilotmi, im vysoká škola nestačila?

Nie celkom, pretože po skončení bakalárskeho štúdia sú absolventi zvyčajne držiteľmi licencie súkromného pilota. Výučba teórie je zabezpečená počas štúdia a praktický letecký výcvik má na starosti zmluvná výcviková organizácia, akou je napríklad letecká škola v Trenčíne. Každý, kto chce lietať, si musí začať robiť licenciu súkromného pilota. Na jej získanie je potrebné absolvovať 100 hodín teórie a 45 hodín lietania. Toto štúdium stojí približne 6300 eur. Z tých leteckých hodín je približne polovica na pozícii kapitána, čo sú najdôležitejšie skúsenosti. Držiteľ tejto licencie pokračuje v lietaní, aby získal ďalšie skúsenosti ako veliteľ lietadla a požadovaný nálet hodín. Potom je možnosť uchádzať sa o licenciu obchodného pilota s teóriou dopravného pilota. Rozdiel je v tom, že pri dopravnom pilotovi je väčší rozsah štúdia. Celkovo obe licencie stoja ďalších 36.000 eur a k tomu ešte napríklad letiskové poplatky. Celé štúdium obvykle trvá dva roky. Závisí to od počasia, či sa dá často lietať a aj od vyťaženosti študenta, ako intenzívne sa dokáže venovať štúdiu a tréningu.
Takže koľko hodín musí nalietať študent, aby sa stal pilotom?

Minimálne 200 hodín. Ak ich absolvuje, tak nízkonákladové letecké spoločnosti už po ňom môžu siahnuť. Potom si musia ešte spraviť typový výcvik na konkrétne lietadlo a môžu ísť do ostrej prevádzky. Je to model, ktorý funguje pri akejkoľvek leteckej spoločnosti. Pilot musí vždy absolvovať školenie presne na tom type lietadla, na akom tá spoločnosť lieta. Samozrejme, tie najväčšie svetové aerolinky typu Emirates už vyžadujú pilotov, ktorí majú nalietaných niekoľko tisíc letových hodín. Len pre ilustráciu, ročne môže pilot nalietať maximálne 900 hodín.
Potom je asi najlepšie zacvičiť sa na nejaký veľmi rozšírený typ lietadla ako je Boeing 737…

Presne tak. Veľmi by som chcela lietať napríklad na A 380, čo je najväčšie dopravné lietadlo. No moje šance uplatniť sa, by potom boli omnoho nižšie, lebo tento typ lietadla vlastní možno desať leteckých spoločností na svete.
Majú letecké spoločnosti nejaké ďalšie požiadavky na prijatie pilota okrem nalietaných hodín?

Sú to niekoľkoetapové pohovory, ktoré zahŕňajú psychotesty, základný pohovor a letecký trenažér. To je základ, ktorý majú všetky spoločnosti. Môžu sa líšiť v tom, že vyžadujú napríklad viac stretnutí s uchádzačmi alebo skupinové testy, aby ich čo najlepšie spoznali.
Aký je rozdiel v podmienkach pre pilotov a letušky pri nízkonákladových a klasických leteckých spoločnostiach?

.

Vo väčších a klasických aerolinkách sú piloti a letušky spokojnejší s platovými aj s ďalšími podmienkami, ako je napríklad zadarmo bývanie alebo transfer na letisko a z letiska. K ich pohode prispievajú aj benefity, ako sú vstupy do posilňovaní či do rezortov pri mori. U nízkonákladoviek to tak nefunguje. Tam dostávajú piloti a letušky výplatu a všetko ostatné si musia hradiť vo vlastnej réžii.
Aká je emócia v človeku, ktorý chce lietať, pilotovať lietadlo? Prečo to robí?

Asi sa chce odpútať od zeme a hľadá voľnosť pohybu. Určite je väčšia ako v aute, ktoré musí ísť po vyznačenej ceste. U mňa je to aj splnenie takmer nedosiahnuteľného sna.
Asi je však rozdiel aj v tom, aké lietadlo pilotujete, či veľké, kde sa vyletí a ide na autopilota, alebo malé, kde je ručné riadenie nepretržité…

Najkrajšie lietanie je na malých lietadlách, hore-dole po celom Slovensku. To si viem najviac vychutnať. Už som si skúsila let aj na väčšom lietadle, na autopilota, no tam len kontrolujete prístroje, inak je to trochu nuda. V malom lietadle musí človek vyriešiť problém, ako udržať lietadlo vo vzduchu v jednom smere a výške. Základom je to, že pilot musí v prvom rade lietať, potom navigovať a potom komunikovať. Pri navigácií vo výcviku by sa nemalo používať GPS, ale poznať mapu. Musím sa oboznámiť s krajinou, ako vyzerá v porovnaní s mapou. Nachádzam styčné body, ako sú nejaké komíny, väčšie mestá, pohorie, podľa nich sa dá orientovať. Inštruktor sa ma často spýtal, aká je to dedina pod nami. A ja som ju musela vyhľadať v mape. Vždy musíte v lietadle vedieť presne, kde ste. To je spočiatku ťažké. Keď idete autom, vojdete do dediny a vidíte jej názov. Keď lietate, žiadna tabuľka tam nie je. Vyslovene sa musíte riadiť podľa toho, čo vidíte. Reliéf krajiny, vodné nádrže, tvar miest, komíny.
Takže sa nedá naučiť pilotovať, keď je zamračené?

Ak je základňa oblačnosti príliš nízko, vizuálne sa nelieta. Keď človek získava licenciu súkromného pilota, všetko je to len podľa podmienok lietania za viditeľnosti.
Slovensko musíte mať z výšky v malíčku…
Západ Slovenska, aj trasu do Popradu. Ak má niečo človek raz či dvakrát za sebou, už to pozná a nepotrebuje ani mapu.
Aký má dolet malé lietadlo?

Maximálne päť hodín. Pri plánovaní letu sa vždy počíta so štyrmi hodinami a štvrť, 45 minút je rezerva. Otázne už potom je, či pilot vydrží sedieť štyri hodiny v lietadle, predsa len máva svoje potreby.
Aká je premávka nad Slovenskom?

.

Človek by ani nepovedal, ale veľmi veľa slovenských miest má malé aeroklubácke letiská, odkiaľ sa bežne športovo lieta. Už sa mi teda niekoľkokrát stalo, že som dostala radu na vyhnutie, alebo že na mojej druhej hodine vo vzdialenosti tri míle je nejaké iné malé lietadlo a ide v mojom smere. Takže som musela zmeniť výšku alebo kurz.
Mali ste niekedy vo vzduchu strach, že už išlo o život?

Nie, nemala som taký stav. Je to zvláštne, ale asi dosť verím modernej technike, ktorá je nainštalovaná v lietadlách. Keď sú napríklad turbulencie, cestujúci sa zvyknú báť, no to sa ešte nič nedeje. Letela som aj cez búrku, nebolo to ľahké, ale zvládli sme to. Veľké dopravné lietadlá dokážu zniesť veľmi silné turbulencie. Majú meteoradar, piloti sa im vedia vyhnúť na míle. Veľakrát vidia vysoké kopovité oblaky a pohodlne ich obídu. Ak sa nedá búrke vyhnúť úplne, vďaka meteoradaru si vedia nájsť najbezpečnejšiu trať. Na displeji vidia intenzitu i jadro búrky, vidia, ktoré oblasti sú najnebezpečnejšie a kde sú prúdy vzduchu najsilnejšie. Tie potom vytvárajú vibrácie a preťaženia na konštrukcii lietadla. Vďaka tomu sa silným turbulenciám zvyčajne dokážu vyhnúť. Práve preto sa cestujúci turbulencií nemusia báť. V minulosti boli nehody, ktoré súviseli s tým, že lietadlá boli konštrukčne slabšie, alebo im zlyhali motory. V súčasnosti, ak by sa aj oba vypli, lietadlo stále letí. Ide kontrolovane k zemi, no stále má dostatočný dolet, počas ktorého si piloti vedia vybrať vhodnú plochu na pristátie. Aj bez jediného motora každé lietadlo pristane. S jedinou výnimkou – uprostred oceánu, prípadne hôr, vtedy je problém. Najviac sme sa báli požiaru na palube lietadla. To je skutočná hrozba, a preto sú také prísne protifajčiarske opatrenia.
Zažili ste nejaký reálny problém na palube počas letu?

Menšie zdravotné ošetrenie som zažívala každý druhý let, to sú pomerne bežné veci. Dialo sa to najmä na dlhších letoch a u starších ľudí, ktorí mali nevoľnosti alebo trombózy z dlhého sedenia. Letušky sú však pripravované na akúkoľvek situáciu na palube, aj na pôrod aj na úmrtie. Piloti sa trénujú na akýkoľvek technický problém, napríklad na výpadok motora. Na to existuje postup, ktorý musia dodržať. Vtedy je dôležité dodržať správne zásady pri núdzovom pristátí. Napríklad pilot ľahkého lietadla musí nájsť vhodné miesto na núdzové pristátie, aby tam neboli stromy, elektrické vedenie, stádo kráv. Vybrané miesto by nemalo smerovať dolu kopcom. Potrebné je uvážiť smer vetra. Pristáva sa proti vetru, nie naopak. Moderné motory však už dnes nezvyknú vypadávať.

 

 

Prihláste sa k odberu newslettra Hlavných správ
Pošlite nám tip
.


.
.

.

Blogy

Zdeno Drdol

Michal Durila

Marek Brna

Miroslav Urban

Gustáv Murín

Milan Šupa

.
.
.

Plánované stretnutie Zelenského a Trumpa svedčí o výraznom pokroku v rokovaniach

Plánované stretnutie Volodymyra Zelenského a Donalda Trumpa v nedeľu svedčí o výraznom pokroku v rokovaniach, píše Axios

26. 12. 2025 | Zo zahraničia | 2 min. čítania | 0 komentárov

.

Američania v Nigérii tvrdo udreli na militanov z teroristickej organizácie Islamský štát

Prezident USA Donald Trump vo štvrtok vyhlásil, že americké sily uskutočnili na severozápade Nigérie smrtiace útoky proti „spodine“ z Islamského…

26. 12. 2025 | Zo zahraničia | 2 min. čítania | 0 komentárov
26. 12. 2025 | Zo zahraničia | 2 min. čítania | 0 komentárov

Mindič vyhlásil, že ho “urobili obetným baránkom”

Timur Mindič vyhlásil, že ho „urobili obetným baránkom“ v korupčnom prípade

26. 12. 2025 | Zo zahraničia | 1 min. čítania | 0 komentárov
26. 12. 2025 | Zo zahraničia | 1 min. čítania | 0 komentárov

Peskov: Kremeľ analyzoval informácie od Dmitrijeva po návrate z USA

Kremeľ už analyzoval informácie, ktoré získal od Dmitrijeva po návrate z cesty do Spojených štátov, informoval hovorca Kremľa Dmitrij Peskov

26. 12. 2025 | Zo zahraničia | 1 min. čítania | 0 komentárov
26. 12. 2025 | Zo zahraničia | 1 min. čítania | 0 komentárov

“Ak Putin odmietne mierový plán, budeme musieť radikálne zmeniť pravidlá hry,” vyhlásil Graham

„Zmocniť sa lodí prepravujúce ruskú ropu.“ Vyzval americký senátor Lindsey Graham, keď sa obrátil na Trumpa

26. 12. 2025 | Zo zahraničia | 2 min. čítania | 0 komentárov
26. 12. 2025 | Zo zahraničia | 2 min. čítania | 0 komentárov
.

Zlomená a porazená, Európska komisia Ursuly von der Leyenovej je potápajúca sa loď

Zasadnutie Európskej rady tento týždeň malo byť pre Ursulu von der Leyenovú najväčšou hodinou. Po sérii trpkých verejných ponížení –…

26. 12. 2025 | Zo zahraničia | 5 min. čítania | 0 komentárov
26. 12. 2025 | Zo zahraničia | 5 min. čítania | 0 komentárov

Putin znovu zdôraznil požiadavku na celý Donbas

Ruský prezident Vladimir Putin na včerajšom stretnutí s ruskými podnikateľmi vyhlásil, že Rusko neustúpi od svojej podmienky, aby celý Donbas…

26. 12. 2025 | Zo zahraničia | 2 min. čítania | 0 komentárov
26. 12. 2025 | Zo zahraničia | 2 min. čítania | 0 komentárov

Zelenskyj môže v najbližších dňoch navštíviť Trumpovu rezidenciu na Floride

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj môže v najbližších dňoch navštíviť Trumpovu rezidenciu na Floride, píše Kyiv Post s odvolaním sa na…

26. 12. 2025 | Zo zahraničia | 1 min. čítania | 0 komentárov
26. 12. 2025 | Zo zahraničia | 1 min. čítania | 0 komentárov

Ukrajina sa pokúša zničiť ekonomiku Ruska

Ukrajina použila riadené strely Storm Shadow na útok na ropnú rafinériu Novošachtinsk v ruskej oblasti Rostov, ktorá je kľúčovým dodávateľom…

26. 12. 2025 | Zo zahraničia | 3 min. čítania | 0 komentárov
26. 12. 2025 | Zo zahraničia | 3 min. čítania | 0 komentárov
.

Rozšírené cestovanie i politické rozhorčenie. Takto nám končí rok

Obnovená letecká linka Poprad – Gdansk a nová vlna nevôle proti Petrovi Pellegrinimu. To sú len niektoré momenty posledných dní…

26. 12. 2025 | Komentáre | 3 min. čítania | 0 komentárov
26. 12. 2025 | Komentáre | 3 min. čítania | 0 komentárov

Macron sa prostredníctvom cenzúry snaží premeniť Európu na „digitálny gulag“

Spoluzakladateľ Telegramu Pavel Durov si opäť vzal na mušku francúzskeho prezidenta Emmanuela Macrona a jeho blízkeho spojenca Thieryho Brentona, architekta…

26. 12. 2025 | Zo zahraničia | 2 min. čítania | 0 komentárov
26. 12. 2025 | Zo zahraničia | 2 min. čítania | 0 komentárov

Protikresťanský teror u našich susedov

Poškodené kríže, nápisy „islam zvíťazí” a „Alláhu akbar” nastriekané na múry kresťanských kostolov, predmety pripomínajúce bomby počas bohoslužieb: nejde o…

26. 12. 2025 | 0 komentárov

Tajomstvo západných ekonomík. Dobehneme ich vôbec niekedy?

Stále slýchame zlé zvesti o tom, ako nám Západ „uteká” a vraj ho nedobehneme, ani keby nám šiel oproti. V…

26. 12. 2025 | Komentáre | 5 min. čítania | 0 komentárov
26. 12. 2025 | Komentáre | 5 min. čítania | 0 komentárov
.

Ukrajina nebude schopná samostatne financovať voľby

Ukrajina nebude schopná samostatne financovať voľby kvôli deficitu štátneho rozpočtu, vyhlásil poradca úradu prezidenta Mychajlo Podoljak

26. 12. 2025 | Zo zahraničia | 1 min. čítania | 0 komentárov
26. 12. 2025 | Zo zahraničia | 1 min. čítania | 0 komentárov

To najdôležitejšie z Ukrajiny

V tomto článku vás budeme v priebehu dňa informovať o najdôležitejších udalostiach na frontoch Ukrajiny z pohľadu ruskej a ukrajinskej…

26. 12. 2025 | Aktualizované 26. 12. 2025 | Zo zahraničia | 4 min. čítania | 0 komentárov
26. 12. 2025 | Aktualizované 26. 12. 2025 | Zo zahraničia | 4 min. čítania | 0 komentárov

V Japonsku útočník pobodal v továrni na pneumatiky 14 ľudí

Štrnásť ľudí zranil muž pri útoku bodnou zbraňou, ku ktorému došlo v továrni v meste Mišima v strednom Japonsku, uviedol…

26. 12. 2025 | Zo zahraničia | 1 min. čítania | 0 komentárov
26. 12. 2025 | Zo zahraničia | 1 min. čítania | 0 komentárov

Aká je skutočná farba vody?

Farba vody sa môže na prvý pohľad javiť ako samozrejmá, no v skutočnosti ukrýva množstvo informácií o prostredí, ktorým preteká.…

26. 12. 2025 | 0 komentárov

.

Trochu víc…

Věříte někdo v německé znovuvyzbrojení? Friedrich Merz přednedávnem ohlásil obrovský balík peněz a dokonce říkal něco o tom, že zbraně…

26. 12. 2025 | Česky | 6 min. čítania | 0 komentárov
26. 12. 2025 | Česky | 6 min. čítania | 0 komentárov

Farba šťastia: prečo je žltá symbolom radosti a optimizmu

Farba šťastia je najčastejšie spájaná so žltou, ktorá v ľuďoch vyvoláva radosť, energiu a optimizmus. Táto asociácia vychádza z psychológie…

26. 12. 2025 | 0 komentárov

Elitná internátna škola v Massachusetts sa otriasa škandálom učiteľa

Bývalý učiteľ dejepisu na škole Miss Hall’s School údajne zneužíval študentky, zatiaľ čo vedenie školy nezakročilo. Informuje o tom spravodajský…

26. 12. 2025 | Zo zahraničia | 4 min. čítania | 0 komentárov
26. 12. 2025 | Zo zahraničia | 4 min. čítania | 0 komentárov

Prečo Zelenskyj tak nenávidí Trumpovho náhradníka J.D. Vancea?

USA, 26. decembra 2025 - „Ukrajinci súkromne priznávajú, že nakoniec pravdepodobne stratia Doneck.“   Toto je veľmi výstižné vyhlásenie viceprezidenta…

26. 12. 2025 | 0 komentárov

.

Výpadok elektriny v San Franciscu ponechal 130 000 ľudí v tme

Tretina zákazníkov energetickej spoločnosti PG&E v meste zostala bez elektriny, čo spôsobilo výrazné narušenie dopravy a dopravné zápchy. Informuje o…

26. 12. 2025 | Zo zahraničia | 3 min. čítania | 0 komentárov
26. 12. 2025 | Zo zahraničia | 3 min. čítania | 0 komentárov

Profesor Jeffrey Sachs odporučil nemeckému vodcovi: "Najdôležitejšie je, pán Merz, aby ste študovali históriu..."

USA, 26. decembra 2025 - S Jeffreym Sachsom sme sa zoznámili na veľkej medzinárodnej konferencii v Belehrade, na ktorú ma…

26. 12. 2025 | 0 komentárov

Šimkovičová: Rok Ľudovíta Štúra pripomenul význam ochrany slovenského jazyka

Rok 2025 ako Rok Ľudovíta Štúra poskytol príležitosť pripomenúť si dôležitosť ochrany i rozvoja slovenského jazyka. Pri bilancii série podujatí,…

26. 12. 2025 | Z domova | 2 min. čítania | 0 komentárov
26. 12. 2025 | Z domova | 2 min. čítania | 0 komentárov

Stavjaňa opäť na Slovensku, postaví sa na striedačku HKM Zvolen

Známy český hokejový tréner Antonín Stavjaňa bude opäť pôsobiť na Slovensku. Po anabázach v Nitre, Trenčíne, bratislavskom Slovane a Košiciach…

26. 12. 2025 | 0 komentárov

.

Veriaci si 26. decembra pripomínajú sv. Štefana, prvého mučeníka

Druhý sviatok vianočný je pre veriacich kresťanov dňom spomienky na diakona a prvého mučeníka sv. Štefana, ktorý bol pre vieru…

26. 12. 2025 | Aktualizované 26. 12. 2025 | Svetonázor | 2 min. čítania | 0 komentárov
26. 12. 2025 | Aktualizované 26. 12. 2025 | Svetonázor | 2 min. čítania | 0 komentárov

Zomrel John Robertson, futbalový „Picasso“ a dvojnásobný víťaz Európskeho pohára majstrov

Vo veku 72 rokov zomrel bývalý škótsky futbalový krídelník a legenda anglického klubu Nottingham Forest John Robertson. „Lesníci“ o tom…

26. 12. 2025 | 0 komentárov

Nádaská: Vo vianočnom Prešporku boli v uliciach obľúbené tzv. betlehemské hry

V uliciach a na námestiach vianočného Prešporku sa kedysi hrávali obľúbené divadelné predstavenia, tzv. betlehemské hry. Obyvatelia sa chodili na…

26. 12. 2025 | Z domova | 2 min. čítania | 0 komentárov
26. 12. 2025 | Z domova | 2 min. čítania | 0 komentárov

Farmaceuti radia, ako zvládnuť najčastejšie zdravotné ťažkosti počas Vianoc

Vianočné sviatky sú obdobím pokoja a rodinných stretnutí, no zároveň aj časom, kedy sa častejšie objavujú zdravotné ťažkosti súvisiace s…

26. 12. 2025 | Ekonomika | 4 min. čítania | 0 komentárov
26. 12. 2025 | Ekonomika | 4 min. čítania | 0 komentárov

.

NAŽIVO


.

Svätec dňa: Svätý Štefan

Patrón diakonov a mučeníkov

26. 12. 2025 | Svetonázor | 2 min. čítania | 0 komentárov
26. 12. 2025 | Svetonázor | 2 min. čítania | 0 komentárov

Rusko je pripravené poskytnúť krajinám NATO právne záruky

Moskva by mohla vydať dokument, ktorý by sa dotkol všetkých členských štátov NATO – ale nie tak, ako by si…

25. 12. 2025 | Aktualizované 25. 12. 2025 | Zo zahraničia | 2 min. čítania | 0 komentárov
25. 12. 2025 | Aktualizované 25. 12. 2025 | Zo zahraničia | 2 min. čítania | 0 komentárov

Vo dvoch vlakoch smerujúcich z Ukrajiny do Maďarska bola nahlásená bomba

Rýchliky Transcarpathia a Ruthenia boli vo štvrtok večer vystavené bombovej hrozbe, potvrdila agentúra Telex pre denník Mandiner

25. 12. 2025 | Zo zahraničia | 1 min. čítania | 0 komentárov
25. 12. 2025 | Zo zahraničia | 1 min. čítania | 0 komentárov

Mindiča našli v Izraeli

Pravá ruka Zelenského Timur Mindič, ktorý je hľadaný na Ukrajine, bol vypátraný v Izraeli: povedal, že „nemôže“ prezradiť svoje stanovisko…

25. 12. 2025 | Zo zahraničia | 1 min. čítania | 0 komentárov
25. 12. 2025 | Zo zahraničia | 1 min. čítania | 0 komentárov

.

NAJČÍTANEJŠIE










India sa pripravuje na konflikt s Čínou

India aktívne buduje cesty, tunely a pristávacie dráhy v Himalájach, pripravujúc sa na možné budúce konflikty s Čínou, informuje The…

25. 12. 2025 | Zo zahraničia | 1 min. čítania | 0 komentárov
25. 12. 2025 | Zo zahraničia | 1 min. čítania | 0 komentárov

.
.

Blogy

Zdeno Drdol

Michal Durila

Marek Brna

Miroslav Urban

Gustáv Murín

Milan Šupa

.
.
.
HS

NAŽIVO

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov