Enzo Ferrari začínal ako automobilový pretekár a jeho debut v roku 1919 v súťaži Parma-Poggio di Berceto mu hneď vyniesol štvrté miesto, ale o rok na Targa Florio 1920 už skončil druhý. Po pretekárskej kariére v 30. rokoch samozrejme zostal pri automobilizme, ale zameral sa na vedenie a rozvoj značky Alfa, za ktorú predtým jazdil. Jeho nový tím pretekárov pod názvom Scuderia Ferrari bol veľmi úspešný, a to aj vďaka vynikajúcim automobilom Alfa Romeo.
Kvôli veľkej konkurencii nemeckých pretekárov prešla Scuderia v roku 1937 znova do pretekárskeho tímu Alfa, no po nesúhlase s vedením spoločnosti si Ferrari v roku 1939 založil spoločnosť Auto-Avio Costruzioni, ktorá dodávala diely iným pretekárskym tímom. Po druhej svetovej vojne sa rozhodol začať vyrábať autá už pod jeho menom a v roku 1947 založil firmu Ferrari S.p.A..
No nevzdal sa ani automobilových súťaží. Prvé veľké víťazstvo nadobudol hneď v roku 1949 na prestížnej “24 hodín Le Mans” s modelom Ferrari 166M. V roku 1950 sa zapojil do novovzniknutých Majstrovstiev sveta Formuly 1 a je jediným tímom, ktorý v tejto súťaži zostal nepretržite od začiatku až dodnes. A darí sa mu, pretože od svojho prvého víťazstva v roku 1952 získalo Ferrari celkovo 15 titulov majstra na okruhoch F1 a 16-krát Pohár konštruktérov, o čo postarali takí známi pretekári, ako boli Juan Manuel Fangio, Niki Lauda, Alain Prost či Michael Schumacher.
Na počesť svojmu zakladateľovi Enzovi Ferrarimu venovala niekoľko slov aj súčasná automobilka Ferrari v meste Maranello. Hovorí o ňom ako o jedinečnom príklade praktického snílka, ktorý vedel svoje sny pretvoriť na skutočnosť. Známe je totiž jeho motto: “Ak si to dokážete predstaviť, môžete to urobiť.”
A niet pochýb o tom, že Ferrari mal k tomu mimoriadnu schopnosť. Jeho zvedavá myseľ vždy pracovala naplno, dokonca aj na obľúbenom dovolenkovom mieste Viserba pri Jadranskom mori dokázal vydržať len pol dňa a znova jeho cesta smerovala do podniku, kde si zapísal nové a nové nápady.