Olofström 17. júla 2015 (HSP/autoevolution.com/Foto:koenigsegg.com)
Nedávno predstavený Koenigsegg Regera je bez diskusie najdivokejší hybridný „hypercar“ na svete. Iste, parametre Porsche 918 Spyder, McLarenu P1 (a dokonca aj jeho ostrejšieho brata P1 GTR) a Ferrari laFerrari sú pôsobivé, ale porovnaní s obrom zo Švédska sú len ako trpaslíci.
Bohužiaľ, prvá Regera je stále pomerne ďaleko od dodania svojmu majiteľovi a to najmä preto, že stále existuje pár vecí, ktoré je nutné jemne doladiť. Inžinieri v súčasnej dobe pracujú vo svojom laboratóriu nadčasy kvôli prácam na hnacej jednotke.
Vo videu, ktoré zverejnila automobilka Koenigsegg na sociálnej sieti Instagram, môžeme po prvýkrát počuť rev motora V8 pod kapotou Regery. Podľa popisu videa zo sociálnej siete bude takto znieť akcelerácia 5 litrového twin-turbo motora z rýchlosti 50 km/h na 350 km/h. Ťažko povedať či je pôsobivejší zvuk alebo samotný čas potrebný na také masívne zrýchlenie.
Pripomeňme si niektoré základné údaje Regery:
– šprint z 0 na 100 km/h trvá 2,7 sekundy vplyvom trakčného obmedzenia – koniec koncov, ide o vozidlo s poháňanou len zadnou nápravou,
– šprint z 0 na 300 km/h trvá 12 sekúnd,
– šprint z 0 na 400 km/h sa zmestí pod 20 sekúnd,
– zrýchlenie zo 150 na 250 km/h trvá 3,2 sekundy.
Zaujímavosťou Regery je, že je vybavená špeciálnou prevodovkou s názvom Koenigsegg Direct Drive (KDD), ktorá je obsahuje len jeden rýchlostný stupeň. Podľa vývojárov sa tak podarilo zredukovať straty výkonu až o 50 %.
Mali by ste tiež vedieť, že spolu so spaľovacím motorom dopomáha zrýchleniu auta aj trojica elektromotorov. Celkový výkon potom dohromady činí 1.500 koní a 2.000 Nm krútiaceho momentu. To sú parametre, za ktoré by sa nemusela hanbiť ani stredne veľká jachta.
Produkcia Regery bude obmedzená na 80 kusov, cena stanovená nebola, no rozhodne pôjde o sedemmiestnu sumu.
Video: