Bratislava 22. mája 2017 (HSP/Foto:BTB)
Bratislava ide do novej sezóny s novinkami, ktoré nielen potešia turistov, ale aj pomôžu mestu. Obyvatelia a návštevníci Bratislavy sa môžu tešiť na smart nápady, novú atrakciu mesta korunovačný fotopoint či rozšírenú ponuku pre rodiny s deťmi. To a mnohé ďalšie veci propaguje Bratislava Tourist Board (BTB) v novej modernej kampani, ktorá bude prezentovaná doma v a zahraničí pomocou významných osobnosti, ktoré v Bratislave pôsobili alebo ju navštívili.
Mesto Bratislava má za sebou úspešný rok 2016. Všetky štatistiky ukazujú, že nové rekordy sa dajú lámať každý rok. Prišlo viac turistov, predalo sa viac turistických kariet Bratislava Card, cyklotrasy sú využívané a podnikatelia v cestovnom ruchu sú spokojní.
„Bratislavu navštívilo v roku 2016 rekordných viac ako 1,2 milióna turistov. Ide o nárast vyše 15 % oproti minulému roku, kedy sme prvýkrát prelomili miliónovú hranicu návštevníkov. Cyklistov na dunajskej hrádzi pribudlo v rovnakom sledovanom období o takmer 28 % a predaj turistických kariet Bratislava Card stúpol o 30 %. Dvojciferné čísla nárastov sme udržali už druhý rok po sebe, čo je jasným signálom, že Bratislava je atraktívna pre Bratislavčanov aj návštevníkov mesta,“ približuje primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.
K tomu, aby bola Bratislava pre návštevníkov naďalej atraktívna, pripravilo mesto spolu s Bratislava Tourist Board a ďalšími mestskými organizáciami niekoľko smart noviniek a rozšírilo ponuku pre rodiny s deťmi.
„Minulý rok sme otvorili domček na strome na Kačíne, ktorý sa od svojho vzniku stal obľúbenou atrakciou mesta a víkendové termíny sú dlhodobo obsadené, rovnako je pre všetkých k dispozícii aj vyhliadková veža na Americkej lúke. ZOO Bratislava ponúka nový moderný výbeh pre vlky euroázijské, ktorý verne kopíruje prirodzené prostredie vo voľnej prírode a nedávno sme slávnostne otvorili horný hrad Devín, ktorý svoje expozície sprístupnil po 9 rokoch a dopĺňa tak bohatú ponuku pre rodiny s deťmi,“ vymenoval primátor.
Každoročné korunovácie čaká tento rok výrazná novinka. Počas podujatia pod názvom Bratislavské korunovačné slávnosti bude slávnostne otvorený nový Korunovačný fotopoint, ktorý ma ambíciu stať sa novou turistickou atrakciou mesta a ukázať, že Bratislava je na svoju bohatú históriu pyšná.
„Pri príležitosti zmeny koncepcie bratislavských korunovačných slávností sme aj my priniesli novinku, ktorá obohatí ponuku pre všetkých fanúšikov tohto podujatia. V Michalskej veži okrem Múzea zbraní a krásneho výhľadu po novom turisti nájdu aj unikátny interaktívny korunovačný fotopoint, ktorý s mottom „Staň sa kráľom“ bude korunovať návštevníkov. Fungovať má na princípe virtuálneho začlenenia osoby do prostredia korunovačného aktu, ktorá bude v dobovom odeve s korunovačnými insígniami korunovaná. Tieto fotky alebo videá si návštevníci budú môcť potom na pamiatku vytlačiť prípadne zaslať emailom,“ hovorí Alžbeta Melicharová, predsedníčka organizácie BTB, ktorá atrakciu bude prevádzkovať.
Bratislava je popri historickom odkaze hlavne modernou destináciou, a preto od začiatku roka zavádza novinky, ktoré zlepšia turistickú a informačnú infraštruktúru v meste. Doteraz zaviedla bezkontaktné platby za cestovné lístky v automatoch MHD, dvojjazyčné hlásenia zastávok, spustila skúšobnú prevádzku dotykových displejov v turistickom informačnom centre (TIC), ktoré informujú nielen o atraktivitách v meste a regióne, ale zároveň ich k ním aj navedú, neustále vylepšuje mobilnú aplikáciu Bratislava City, ktorá je bezplatne dostupná na destinačnej stránke mesta www.visitbratislava.com. Novinkou budú smart wifi spoty, ktoré poskytnú v TIC na Klobučníckej ulici a na Primaciálnom námestí internet a zároveň budú zbierať dôležité dáta pre nastavenie marketingových aktivít pre nasledujúce obdobia.
Zlákať zahraničných návštevníkov mesta plánuje BTB novou destinačnou kampaňou. Tá ma byť masívna a prenikne nielen do okolitých štátov, ale aj Nemecka či Anglicka. Okrem plného zapojenia najsilnejších sociálnych sieti ako Facebook, Google či Youtube, kampaň bude nasadená na staniciach metra všetkých okolitých veľkomiest, na letiskách a dôležitých medzinárodných uzloch autobusových a vlakových spojení. Spustenie kampane je plánované už na najbližšie dni.
„Bratislava potrebuje silnú propagáciu a my vieme, že s ňou nesmieme čakať. Hľadali sme tú správnu formu aj prevedenie a rozhodli sme sa to urobiť cez výrazné svetoznáme osobnosti, ktoré sú ľuďom blízke a s Bratislavou majú istú spoločnú minulosť. Korunovačnú históriu, gastronómiu a kultúru v meste bude v kampani prezentovať Mária Terézia, ktorá bola pred 276 rokmi v Bratislave korunovaná. Pomocou Alberta Einsteina budeme komunikovať tému pamiatok mesta, dizajn, ale aj smart a inteligentné riešenia, ktoré sú pre mesto významné. Poslednou ústrednou postavou a najsilnejším posolstvom kampane bude pápež Ján Pavol II., ktorý Bratislavu niekoľkokrát navštívil a rád sa do nej vracal. V kampani predstaví blízkosť Bratislavy a jej obyvateľov k prírode, súdržnosti a športového ducha, ktorý ľudí naozaj spája a vytvára tak neopakovateľné chvíle,“ poodkrýva zámer Melicharová.
BTB pripravuje niekoľko noviniek na nadchádzajúcu letnú sezónu. Okrem tradičných celoročných kamenných pobočiek TIC pripravuje sezónne TIC, ktoré budú lokalizované na miestach s veľkým pohybom turistov – ako sú Hlavná železničná stanica a Autobusová stanica, novinkou tejto sezóny bude mobilné TIC na Hviezdoslavovom námestí. Vynovená turistická karta Bratislava Card je dostupná na 25 predajných miestach, kúpiť sa dá aj online. Jej predajnosť vzrástla za prvý kvartál v roku 2017 o 110 %. Od 1. mája tohto roku môžu držitelia karty profitovať z neobmedzeného využívania verejnej dopravy vo všetkých zónach IDS BK, absolvovať bezplatnú prehliadku mesta, bezplatnú návštevu 12 mestských múzeí a galérií a využívať viac ako 120 zliav vo výške od 5 do 100%.
Redakciu informoval Maroš Plitko.