San Francisco 23. novembra 2018 (HSP/Sputnik/Foto:TASR/AP-Manu Fernandez)
Analytici spoločnosti SquareTrade uviedli najčastejšiu príčinu poruchy inteligentných telefónov amerických užívateľov. Výsledky ich prieskumu boli zverejnené na ich webe
Svoje telefóny podľa prieskumu rozbilo 66% majiteľov. V 29% bol rozbitý displej, počas jedného roka bolo takto rozbitých vyše 50 miliónov inteligentných telefónov, ktorých oprava prišla celkovo na 3,4 miliardy dolárov.
Majitelia prichádzajú do opravovne tiež s poškriabaným displejom (27%), poškodenou batériou (22%), poškodeným povrchom a dysfunkciou senzorov (16%).
Experti oznámili, že najčastejšie poškodenia vznikajú kvôli neohrabanosti užívateľov. Vo väčšine prípadov (74%) sa telefón rozbil po páde na zem. Do vody upustilo svoje telefóny 39% majiteľov, do záchodovej misy 26%.
Majitelia telefónov často ani nevedia, koľko môže stáť oprava, a používajú rozbité prístroje, alebo si kupujú nové, do servisov mieri len minimum užívateľov.