Štokholm 03. decembra 2015 (HSP/AE/Foto:Volvo)
Volvo práve vydalo prvú várku oficiálnych fotografií úplne novej S90. Vozidlo bude predstavené v januári na autosalóne v Detroite
Volvo S90 je nová položka v prémiovom segmente veľkých sedanov. Chlapci zo spoločnosti Volvo povedali, že majú v úmysle priniesť niečo nové “do tohto konzervatívneho segmentu” a ich tvrdenie je podopreté týmto vozidlom so zaujímavým exteriérom a high-end interiérom. Thomas Ingenlath, Senior viceprezident dizajnu Volva, tvrdí, že interiér novej S90 sľubuje komfort, inovatívne technológie a luxusný zážitok.
Nová vlajková loď Švédov je vybavená niekoľkými novými technológiami, ktoré boli použité u jej súrodencov, vrátane modelu XC90. Konkrétne, nová S90 je vybavená aplikáciou a cloudovými službami a má dokonca aj funkciu detekcie losov.
Áno, je to pravda, nová S90 dokáže identifikovať losa, ktorý je na ceste alebo sa chystá prejsť cez ceste. Technológia dokáže detekovať aj iné veľké zvieratá, v našich končinách by teda šlo predovšetkým o jelene. Systém pracuje tak, že najprv vodiča upozorní, ak je pred automobilom detekované veľké zviera a v prípade potreby dokáže samé zabrzdiť, respektíve sa prekážke vyhnúť.
Nová S90 má schopnosť samostatne reagovať na túto situáciu a vyhýbať sa možným účinkom hroziacej zrážky. V prípade, že neexistuje žiadny spôsob, ako sa vyhnúť havárii, pri rýchlostiach nad 30 km/h sú predné bezpečnostné pásy utiahnuté na zaistenie polohy predných cestujúcich.
Najnovší sedan Volva je náhradou za starnúci model S80 a je postavený na novej architektúru, ktorá debutovala pri XC90. Modulárna platforma bola vyvinutá v priebehu piatich rokov s investíciou 1,1 miliardy dolárov. Preto je nový sedan zo Švédska vybavený najnovšími bezpečnostnými a technologickými zariadeniami, ktoré spoločnosť ponúka.
Volvo oznámilo, že uvoľní plný autonómny režime pre svoje vozidlá. Prvým z nich bude práve model S90. Systém pracuje pri rýchlostiach až do 130 km/h a nevyžaduje ďalšie vozidlo pred S90, aby bolo schopné udržať sa v jazdnom pruhu. Volvo Pilot Assist, ako sa systém volá, pracuje s jemnými vstupmi riadenia a bude výstavnou skriňou švédskeho výrobcu v oblasti rozvoja autonómnych vozidiel.
Presuňme sa pod kapotu. Vrcholom ponuky bude T8 plug-in hybridná verzia. Okrem nej bude k dispozícii niekoľko benzínových alebo naftových motorov, ktoré majú spoločnú štruktúru a sú postavené na modulárnom prístupe tak, aby zdieľali čo najviac komponentov.
Tlačová správa tiež oznamuje inovatívny anti-lag systém nazvaný PowerPulse. Bude k dispozícii len s dieselovým motorom D5 s osemstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Spoločnosť tvrdí, že prekoná svojich súperov a to ako v dynamických schopnostiach, tak aj z hľadiska spotreby paliva. Táto technológia je ako prvá na trhu a sľubuje okamžitú reakciu turba v dieselových motoroch pomocou stlačeného vzduchu z tlakovej nádrže.
Systém funguje tak, že PowerPulse čerpá čerstvý vzduch priamo z air-boxu a odtiaľ putuje do nádrže s dvojlitrovým objemom. V prípade, že vodič tvrdo zošliapne plynový pedál v nízkych otáčkach, stlačený vzduch bude z nádrže presmerovaný cez ventil na turbo.
Táto najnovšia alternatíva k systému anti-lag bežne vyskytujúcu sa v súťažných vozidlách sľubuje, že bude vždy pripravená dodať impulz motoru. Zatiaľ čo ostatní výrobcovia automobilov testujú rôzne riešenia tohto turbo-problému, Volvo patrí k jedným z málo výrobcov, ktorí začať takúto používať funkciu v produkčnom vozidle.
Ceny zatiaľ nie sú známe, viac informácií sa dozvieme na autosalóne v Detroite.