Taktiež tvrdí, že Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu (MŠVVaŠ) SR problém s asistentmi učiteľov nerieši. Rezort tvrdí, že robí kroky v prospech detí a žiakov.
Zimenová by chcela v školách školskú sestru, pomocného vychovávateľa a osobnú asistenciu. Poslankyňa tiež poukazuje na problémy s financovaním. “Školy nemajú dostatok peňazí na asistentov učiteľov. Ministerstvo školstva to rok čo rok odsúva a nerieši tento problém,” uviedla.
Riaditeľ Nadácie pre deti Slovenska Ondrej Gallo súhlasí so Zimenovou a tvrdí, že inkluzívne školstvo treba dobre nastaviť a vytvoriť manažment. “Treba zaviesť komplexné systémové riešenie v rámci inkluzívneho vzdelávania, ktoré zoberie dobrú prax, s ktorou máme všetci skúsenosti a zabezpečí vzdelanie každému dieťaťu,” povedal.
MŠVVaŠ tvrdí, že financovanie asistentov učiteľa je viaczdrojové. Jedným zo zdrojov je normatív na žiaka, v ktorom sa zohľadňujú zvýšené náklady na výchovu a vzdelávanie žiakov so zdravotným znevýhodnením podľa druhu a stupňa ich zdravotného znevýhodnenia. Tieto finančné prostriedky sú prideľované normatívnym spôsobom a je možné ich použiť na financovanie nákladov na mzdy a platy. Ďalším zdrojom financovania asistentov učiteľa sú eurofondy.
Ak školy využijú všetky tieto zdroje a prostriedky, každá škola môže mať asistenta učiteľa, hovorí ďalej MŠVVaŠ. Dodáva, že robí kroky v prospech detí a žiakov, a usiluje sa o pokrytie všetkých požiadaviek.