Prieskum tiež ukázal, že nákup cez internet uskutoční párkrát do týždňa každý dvadsiaty človek. Zároveň sa nájdu aj ľudia, ktorí nakupujú online na dennej báze. Podľa prieskumu predstavujú približne 1 percenta.
Zhruba každý druhý nakupujúci pritom utratí za nákupy cez internet v priemere 50 eur mesačne. “Vo väčších hodnotách, od 50 do 100 eur za mesiac, nakupuje tretina ľudí,” doplnila marketingová a PR manažérka portálu Lenka Káčerová.
Jednoznačne najnakupovanejšou kategóriou tovarov na internete je elektronika. Tú vyhľadáva 63 percent nakupujúcich. Po nej nasledujú oblečenie, ktoré najčastejšie nakupuje 39 percent ľudí, a spotrebiče, ktoré kupuje štvrtina respondentov prieskumu. Knihy a kozmetiku nakupuje do 20 percent ľudí a medzi menej často kupované tovary patria hodinky a šperky či nábytok, alebo filmy a hudba.
Z prieskumu zároveň vyplynulo, že polovica internetových používateľov trávi na internete v priemere jednu až tri hodiny denne. O čosi viac, štyri až šesť hodín denne, je online 27 percent ľudí a šesť až deväť hodín denne je na internete 10 percent respondentov.