
Priblížila, že zdravotná poisťovňa podľa zákona nesmie pri svojej propagácii poskytovať nepravdivé alebo zavádzajúce informácie, a ponúkať výhody, ktorých poskytnutie nevie zaručiť, vykonávať nábor poistencov na základe mandátnych zmlúv alebo zmlúv o sprostredkovaní za peňažnú odplatu alebo za nepeňažnú odmenu, a prijatie a potvrdenie prihlášky na verejné zdravotné poistenie poskytnúť poistencovi peňažnú odplatu, nepeňažnú odmenu výhod nemá poistenec nárok na základe verejného zdravotného poistenia.
“Každý poistenec má právo podať prihlášku v zdravotnej poisťovni podľa svojho vlastného výberu. Každý môže porovnať ponuky jednotlivých poisťovní a posúdiť, ktorá mu najviac vyhovuje,” pripomenula Muchová. Zdôraznila, že pokiaľ je poistenec iniciatívne oslovený ohľadom zmeny poisťovne, mal by si takúto zmenu rozmyslieť a nepodpisovať nič unáhlene. Zmeniť poisťovňu možno do konca septembra. “Takže každý má čas si zvážiť, či je zmena pre neho výhodná, či napríklad jeho lekári majú s touto poisťovňou uzavreté zmluvy a podobne,” doplnila.
Všeobecná zdravotná poisťovňa minulý týždeň informovala, že zaznamenala viacero prípadov nekalého náboru poistencov, pričom poukázala na prípad z Trnavy, kde mal ich klientke niekto oznámiť automatické prepoistenie do Dôvery. Tá reagovala, že vždy dbá na korektný prístup a že v danej chvíli nemá o prípade dostatok informácií na to, aby vedela či ide o nekalý nábor alebo nepodložené obvinenie v snahe očierniť ju. V prípade pochybenia avizovala nápravu.



















