Trnava 21. novembra 2017 (HSP/Foto: Screenshot YouTube)
Súčasťou nového strategického dokumentu na podporu cestovného ruchu v meste Trnava je štvorica propagačných videí podľa štyroch ročných období. Pôsobivé zábery zachytávajú každodenný život v krajskom meste počas celého roka, množstvo kultúrnych, spoločenských a športových podujatí, ako aj krásne scenéria a prírodu.
Štyri videá nájdete na stránke vitejtevtrnave.sk, portály financovanom z prostriedkov Európskej únie, ktorý slúži na podporu cestovného ruchu. Mesto sa doňho pustilo ešte v roku 2011.
Bolo zorganizovaných viacero podujatí pre verejnosť a spracovaný strategický dokument rozvoja turizmu v regióne. „V rámci tohto projektu a internetového portálu bol vysúťažený realizátor videí, mapujúci život v meste v rámci ročných období,“ popísal Pavol Tomašovič, hovorca mesta. Súčasťou projektu boli vytvorené aj tlačené a elektronické publikácie o atrakciách cestovného ruchu v trnavskom regióne.
Krátka snímka Jar v Trnave začína kvitnutím prvých jarných kvetov a zábermi z tradičného folklórneho festivalu. V Trnave to žije už na začiatku roka, čo dokazuje viacero open-air podujatí v centre mesta. Nechýbajú to pohľady na farebné lúky či piknik v mestskom parku.
Leto v Trnave je spojené s vodou, prázdninami, slnkom, kúpaliskami, hudobnými festivalmi, či turistickou sezónou, počas ktorej sa najčastejšie navštevujú rôzne kultúrne a technické pamiatky. A takisto tradičné večerné posedenie na pešej zóne.
Tretie video Jeseň v Trnave už prináša aj prvé dažďové kvapky a padajúce lístie. Celkovo sa nesie v sentimentálnejšej atmosfére s množstvom záberov na prírodu. Autori nezabudli na trnavský futbal, divadlo, ľudové remeslá, Dni vinárstva, či výstavy v galériách. Pripomína sa tu tiež nástup detí do školy či mesiac úcty k starším.
Zima v Trnave – to sú Vianočné trhy, korčuľovanie, ale aj posedenie pri dobrom čaji alebo medovine. Prvý sneh vždy ocenia najmä tí najmenší. Ulice sú plné snehuliakov či malých sánkarov. Z kultúrnych podujatí sa organizujú viaceré koncerty klasickej či vážnej hudby, no a rok uzatvorí ako vždy, veľký ohňostroj.
„Veríme, že prispeje aj k určitej hrdosti i nás Trnavčanov na svoje mesto. Prirodzene, vzhľadom na skutočnosť, že internetové médiá sú čoraz viac založené na vizuálnom vneme, bude sa trnavská samospráva snažiť obnovovať a zlepšovať pri informáciách zameraných na cestovný ruch a návštevnosť podujatí ich vizuálne sprostredkovanie,“ doplnil Tomašovič.